Close

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 30
  1. #1

    Domyślnie Do porteetu z wyższej półki 105 2.0 DC czy 85 1.4 ?

    Jeśli można prosić o opinie (wady / zalety) . Co prawda temat już był , ale w/g mnie nie wyczerpano tematu . Obiektyw ma pracować z analogiem i z cyfrą zamiennie .

  2. #2

    Domyślnie

    MirekM,
    Co prawda temat już był , ale w/g mnie nie wyczerpano tematu
    to napisz moze, czego brakowalo ci w poprzednich wypowiedziach, byc moze latwiej bedzie ci pomoc

  3. #3

    Domyślnie

    W zasadzie poza wykazaniem różnicy w ogniskowych i problemach we wnętrzach (odległość do obiektu) oraz kontroli rozmycia w DC , temat przerodził się w czy 85 1.4 czy 1.8 .

  4. #4

    Domyślnie

    Jak cię stać na 1,4 to bierz,obydwa są zarówno bardzo dobre szkła.TYlko pytanie,będziesz robił na f/1,4 ?

  5. #5

    Domyślnie

    Obydwa szkła są świetne. 105 przy cyfrze wymaga już sporego odejścia, warto mieć to na uwadze.

    Leon13th, a co to ma do rzeczy czy będzie robił akurat na f/1,4? Jeśli potrzebuje szkła do pracy na niskich przysłonach, 85/1,4 czy 105/2 będą jak znalazł. To są obiektywy, które generalnie największą żyletę uzyskują w zakresie 2,8-5,6 gdy np. 85/1,8 optymalne rezultaty notuje w zakresie 4-11

  6. #6

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czornyj
    Obydwa szkła są świetne. 105 przy cyfrze wymaga już sporego odejścia, warto mieć to na uwadze.

    Leon13th, a co to ma do rzeczy czy będzie robił akurat na f/1,4? Jeśli potrzebuje szkła do pracy na niskich przysłonach, 85/1,4 czy 105/2 będą jak znalazł. To są obiektywy, które generalnie największą żyletę uzyskują w zakresie 2,8-5,6 gdy np. 85/1,8 optymalne rezultaty notuje w zakresie 4-11
    Co ty nie powiesz Ja od czasu do czasu robie na f/1,8 ,ale tylko po to żeby rozmyć tło.Po drugie jest sens kupować jasne szkło np: 1,4 i robić w zakresie 2,8-5,6 ?.Chyba nie,więc po co przypłacać

  7. #7

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Leon13th
    Co ty nie powiesz Ja od czasu do czasu robie na f/1,8 ,ale tylko po to żeby rozmyć tło.Po drugie jest sens kupować jasne szkło np: 1,4 i robić w zakresie 2,8-5,6 ?.Chyba nie,więc po co przypłacać
    85/1,4 to obiektyw przydatny w dwóch zastosowaniach:
    - praca przy świetle zastanym
    - potrzeba zastosowania małej głębi ostrości - np. do rozmycia tła, bądź partii ciała portretowanej osoby

    Optycznie główna różnica między nim a 85/1,8 polega zaś na tym, że daje optymalne rezultaty w takim przedziale, w którym 85/1,8 radzi sobie średnio. Jeśli zatem sporo się robi zdjęć przy f/1,4 - 5,6 (w świetle zastanym bądź z płytką GO) to warto, bo 85/1,8 w tym zakresie da rezultaty gorsze - ot i cała filozofia. Oczywiście, jeśli się wyłącznie w studio łupie z fleszami na f/11 to można sobie to drogawe szkiełko darować

  8. #8

    Domyślnie

    Dzięki za wypowiedzi , ale panowie znowu zrobiło się o różnicach między 1.8 a 1.4 . Obiektyw potrzebuję do pleneru , no inie koniecznie robienie na 1.4 . Chodzi mi o sytuacje gdzie obiekt potrzebuję w pełnej GO + częściowo tło (np. grupa drzew) , a potrzebuję rozmyć plan 3-ci . Oczywiście sytuacja nie jest typwym portretem . I tu moje zainteresowanie DC , czy można i na ile (poza nastawami przysłon) na nim jeszcze dodatkowo rozmyć tło .

  9. #9

    Domyślnie

    1,4 jest ostrzejsz, ma lepszy kontrast, bokhey, lepiej przenosi kolory,
    d700 d3 14-24 28 35 50 85 135

  10. #10

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Niedzwiedz
    1,4 jest ostrzejsz, ma lepszy kontrast, bokhey, lepiej przenosi kolory,
    1.4 jest zupełnie innym obiektywem niż 1.8. łączy je tylko to 85.

    PS. Różnice widać na wyświetlaczu D70
    Wini
    Zakupy świąteczne dla 25 członków rodziny robię 24 Grudnia,na stacji benzynowej

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •