Witam!
Jak w temacie - czy ktos pokusi sie na ocene tej konstrukcji i ew. czegos co
moze z nim konkurowac? Znajomy chce kupic (bardzo mu sie podoba) ale pytanie -
moze w tej cenie jest cos lepszego?
Pzdr
Spinner
Szukaj
Witam!
Jak w temacie - czy ktos pokusi sie na ocene tej konstrukcji i ew. czegos co
moze z nim konkurowac? Znajomy chce kupic (bardzo mu sie podoba) ale pytanie -
moze w tej cenie jest cos lepszego?
Pzdr
Spinner
Pentax (LX) i Nikon (D610i D90)
SPINNERSTRAPS
GX680 III to aparat całkowicie i absolutnie megawyj....anie unikalny i nie ma literalnie NIC co byłoby jego odpowiednikiem. Jedyny aparat odrobinkę do niego podobny jest Hasio FlexBody - nie jest to jednak lustrzanka, jest tylko 6x6, nie jest tak wyqrviaście wypchany elektroniką i kosztuje majątek (nie mówiąc o szkłach drogajsa)
Z Fufu jest jeden problem - nikt tego cholerstwa nie używa, ze szkłem na pewno jest maksymalny hardkor, z osprzętem jeszcze gorzej.
Poza tym dużeńkim mankamentem aparat jest jak ze snu Scheimpfluga. Widziałem ostatnio taki ze standardem za 3 PAKI!!! Cena złomu...
http://cgi.ebay.pl/exDEMO-Fuji-GX680...QQcmdZViewItem
wow ide zmienic galoty...
Pzdr
Spinner
Pentax (LX) i Nikon (D610i D90)
SPINNERSTRAPS
ma go znajomy z Inowrocławia, ale nieczęsto o GX680 rozmawialiśmy. jakby co moge służyc namiarami na niego.
maszyna fajna, ale zakres pokłonów, przesuwów nieduży. lepiej 4x5 cala i rolkasetę (o ile zależy ci na pokłonach)
jak nie chodzi o to, a o 6x8 to lepiej mamiya RB pro SD z kasetami 6x8. Lub oczywiście 6x7 RZ Pro II D.
Moje systemy: Nikon F i Z, Hasselblad, Leica, Pentax, Rolleiflex, FKD Zenity, Praktiki, ruskie dalmierze i około 30 szkiełek.
Widziałem go kilka lat temu na tergach foto w Międzyzdrojach. Jest to jeden z piękniejszych aparatów. Marzenie przejść na emeryturkę, kupić sobie takiego i chromolić wszystkie pixele, RAWy, karty pamięci, itd. Po prostu cieszyć się czystą fotografią.
Czy może Ktoś w skrócie i przystępnie napisać o pokłonach i przesuwach jak to działa?
przesuw (ang. shift) umożliwia "prostowanie" skrótów perspektywicznychZamieszczone przez meliszipak
pokłon (ang. tilt) daje kontrolę nad kątem płaszczyzny ostrości.
Przykładowo - jeżeli fotografujesz pierścionek i chcesz pokazać go z przodu i z góry, płaszczyzna ostrości przetnie go ukośnie - jeśli zatem ostrzysz na przód, tył może być poza jej zasięgiem. Używając pokłonu kładziesz płaszczyznę ostrości pod tym samym kątem co stół, co umożliwia ci w takim przypadku uzyskania ostrego zdjęcia całego obiektu bez konieczności np. mocnego domykania przysłony obiektywu, bądź oddalania się od tematu.
Oczywiście działa to również w drugą stronę - przez odwrotne działanie możesz uzyskać piękne rozostrzenie danego tematu!
Zerknij do tego artykułu o Nikkorze 85PC (obiektyw z tiltem i shiftem), tam jest to fajnie zilustrowane:
http://www.nikonians.org/html/resour...85mm_pc_1.html
Jeśli masz fotografię studyjną Freemana, zagadnienia te są tam szeroko omawiane.
Dzięki Czornyj.
Przyznam się szczerze, iż na razie konsekwentnie ślizgam się po problemie pokłonów i przesuwów ponieważ niespecjalnie potrafię pojąć jak to działa- osobliwie zagadnienie
płaszczyzny ostrości.
Ale przyjdzie i na to czas; wygląda mnie to na świetną rzecz...szczególnie w macro
pozdrawiam
Meliszpak, to arcyproste!!! W zwykłym aparacie ze zwykłym obiektywem płaszczyzna ostrości (czyli przestrzeń, która na zdjęciu wyjdzie ci ostro) jest równoległa do płaszczyzny filmu/matrycy. Jest to jasne - jeżeli stoisz na wprost płaskiej, ceglanej ściany, prostopadle skierujesz na nią obiektyw i zrobisz zdjęcie, wszystko wyjdzie ci ostro. Jeśli ustawisz się w stosunku do rzeczonej ściany pod kątem, może ona wyjść poza płaszczyznę ostrości, i stanie się po bokach nieostra.
Cały trik polega na tym, że w sprzęcie z pokłonami możesz (oczywiście w ograniczonym zakresie) ową płaszczyznę ostrości przechylać, dostosowując jej kąt do aktualnej potrzeby!
Skontaktuj się z nami