Close

Strona 1 z 7 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 69
  1. #1

    Domyślnie parasol vs softbox

    Witam,
    czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć lub podesłać jakiegoś linka gdzie widać jaka jest różnica w oświetleniu z parasolką, softboxem i blendą. Chodzi mi o efekty końcowe.

    Pytanie może głupie, ale jestem amatorem

    Pozdrawiam
    Mamiya + Sony

  2. #2

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kh29228 Zobacz posta
    Witam,
    czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć lub podesłać jakiegoś linka gdzie widać jaka jest różnica w oświetleniu z parasolką, softboxem i blendą. Chodzi mi o efekty końcowe.

    Pytanie może głupie, ale jestem amatorem

    Pozdrawiam
    faktycznie pytanie trudne.Roznica jest taka,ze zupelnie inaczej przy pomocy tych narzedzi otrzymujesz optymalny czyli ten sam rezultat Widzisz licza sie inne czynniki,np.wystarczy zmienic odleglosc i parasol zachowa sie tak samo jak softbox.Music to przecwiczyc sam albo poczytac ze 300 stron o swietle w studiu i plenerze.
    powodzenia
    camera obscura i ta i ta...
    parę fotek

  3. #3

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kh29228 Zobacz posta
    Pytanie może głupie, ale jestem amatorem
    ja też i pytanie wcale nie jest głupie
    Czy nie jest tak, że z parasolki otrzymuje się ostrzejsze cienie niż z lampy z softboxem ??
    Blendy bym tu nie zestawiał, wydaje mi się, że jej rola to tylko delikatne doświetlenie przy użyciu innego źródła światła.

  4. #4

    Domyślnie

    Dla mnie największe różniec jakie mi przychodzą do głowy to kształt bliku oraz "lewe" światło z parasolki. Blendy w to nie mieszajmy. Parasolek też są dwa podstawowe rodzaje - świecimy przez parasolkę lub robi ona za odbłyśnik. Z tym lewym światłem chodzi o to, że (zwłaszcza w małych studiach) światło wędruje w wielu kierunkach (i np. odbija się od ścian i sufitu) - box daje światło bardziej kierunkowe.
    Swoją drogą, to zbyt obszerny temat, żeby sensownie na niego odpowiedzieć.
    Adam

  5. #5