Close

Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
  1. #1

    Question CZAS B w NIKON D200

    Witam, jestem tu nowy na forum, fotografuje nikonem d200 i mam pytanie jak długo mozna bezpiecznie naswieltać matryce w nikonie D200. chodzi mi o czasy B czyli mniej wiecej w granicach 60min, czy to jest bezpieczne dla matrycy? raz naswietlałem zdjęcie ponad 70 min, wyszły mi na zdjeciu czerwone plamy, teraz wiem ze redukcja szumów pomogłaby ale interesuje mnie tylko czy takie czasu są bezpieczne dla matrycy, a jesli nie to do jakiego czasu mozna naswietlać bezpiecznie matryce.

    dzieki za odpowiedzi

    pozdrawiam

    Arek
    Ostatnio edytowane przez lufa555 ; 24-09-2007 o 15:04

  2. #2
    Super Moderator Konto PREMIUM Awatar Jacek_Z
    Dołączył
    11 2005
    Miasto
    Bydgoszcz
    Posty
    32 776

    Domyślnie

    obawiam się, że nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Matryca się grzeje - więc w niskich temp (zima, plener) jest lepiej chłodzona i może być dłużej naświetlana niż w upały.
    PS
    na co ci takie czasy? Nawet w astro to długi czas, bo ci się gwiazdy przemieszczą.
    musisz takie czasy używać (można podnieść ISO, otworzyc przysłonę) czy tez potrzebujesz koniecznie takich czasów?
    Moje systemy: Nikon F i Z, Hasselblad, Leica, Pentax, Rolleiflex, FKD Zenity, Praktiki, ruskie dalmierze i około 30 szkiełek.

  3. #3

    Domyślnie

    pytam czysto z ciekawości, wiem o powstawaniu szumów ale interesuje mnie bardziej czy jest to szkodliwe dla matrycy czy nie, bo jesli to jest tylko sprawa szumów to problemów nie ma,

    a takie czasy są,przydatne przy fotografowniau pejzazów nocą własnie z gwiazdami, wiem ze czasami starczy tylko 15min ale afekt 60 min jest juz znacznie lepszy
    Ostatnio edytowane przez lufa555 ; 24-09-2007 o 12:45

  4. #4
    Super Moderator Konto PREMIUM Awatar Jacek_Z
    Dołączył
    11 2005
    Miasto
    Bydgoszcz
    Posty
    32 776

    Domyślnie