Close

Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 56
  1. #1

    Domyślnie pełny zakres ogniskowych do D80

    Witam.
    Na początku się przedstawię, mam na imię Agata, zdjęcia robię amatorsko ale dużo i różnogatónkowe tzn, robię krajobraz, robię portrety (lubię podpatrywać ludzi spacerujących w parkach po plażach) nieraz zdaży mi się iść do znajomych na wesele i zrobić kilka fotek (zawsze jako drugi fotograf, nigdy nie robię tego zawodowo czytaj zarobkowo ), jeśli jestem w lesie czy w parku fotografuje też zwierzynę, więc widzicie że robię wszystko.

    A teraz konkrety, miałam Panasa FZ50 który poszedł już na allegro. Teraz mam w planach kupiuć body Nikona D80 i dokupić jakieś szkiełko/a, i sama nie wiem czy iść w dwa obiektywy czy jeden.
    Moje rozmyślania czytaj kasa i przeczytane setki wątków na forach pchają mnie do następujących szkiełek:

    Wersja I
    - Nikor 18-70 lub Sigma 17-70 - zakres mamy do 70mm
    - Nikor 70-200 VR lub (ewentualnie bo to zależy od kasy) Nikor 70-300 VR - zakres mamy do 200mm ewentualnie do 300mm.


    Wersja II
    Nikor 18-200 VR

    I tu pytanie, czy tym Nikorem 18-200VR osiągne taką samą jakość jak zestawem w wersji I ???
    Nie ukrywam że wolałabym wersję II ze względu na wygodę (bez częstego przepinania szkła a nieraz mósiałabym to robić kilka razy na spacerze), ale czy odczuję jakąś stratę w jakości zdjęć ???
    Czy takim zestawem jak I lub II da się zrobić zdjęcie w kościele lub na sali weselnej ze względu na słąbe oświetlenie ???
    Proszę poradźcie mi.
    Pozdrawiam.
    Agata.

  2. #2

    Domyślnie

    Po zakupie lustrzanki proponuję Ci zakup szkła które pomoże poznać możliwości lustra i różnice między panasłoikiem, a porządną lustrzanką jaką jest D80. Najwłaściwszym szkłem do tego będzie stałka 35mm f2, ewentualnie 50mm f1,8. na wszechmocne zoomy przyjdzie czas, albo sama zrozumiesz ...........