Close

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12
  1. #1
    Oszczędny w słowach
    Dołączył
    09 2018
    Miasto
    Poręba Wielka
    Posty
    80

    Domyślnie Stroboss 60 MFT na Nikonie

    Siemka,
    posiadam Strobossa 60 mocowanie MFT. Usłyszałem opinie, że można go podłączyć do Nikona i działa normalnie. Podpiąłem i błyska.
    Tutaj rodzi się moje pytanie. Czy cała elektronika lampy będzie działać normalnie, pomimo tego, że przewidziana jest ona na m4/3, a nie do Nikona? Jeżeli wszystko ma być w porządku, to jaki jest sens tego podziału na mocowania MFT/NIKON/CANON.
    Jestem zielony w tym temacie, także jeżeli coś z tego co piszę jest trywialne, to proszę o wytłumaczenie.
    Pozdrawiam.

  2. #2

    Domyślnie

    Ciekawe. Czy błyska w iTTL, dobierając moc błysku, i z krótkimi czasami migawki?

  3. #3
    Oszczędny w słowach
    Dołączył
    09 2018
    Miasto
    Poręba Wielka
    Posty
    80

    Domyślnie

    Czekam aż przyjdzie obiektyw, żeby to sprawdzić. Przesiadłem się dopiero co z m4/3. Było sprawdzane na samej puszce D600. Chciałem wymienić lampę na taką z mocowaniem Nikona na jednej z większym grup facebookowych i odezwała się do mnie kobieta, która używa lampy MFT zarówno na Lumixie jak i na Nikonie. Powiedziała, że nie ma żadnego problemu, żeby używać jej z puszkami jednego i drugiego producenta. Sama tak robi od dłuższego czasu i nie zauważyła komplikacji.

  4. #4
    ksh
    Gość

    Domyślnie

    Błyska bo jeden bolec w każdej lampie jest to wyzwalania błysku i tyle, nie będzie automatyki żadnej.
    Ja mam lampę stroboss do Sony i nadajnik/sterownik do nikona, można sterować lampą ale w trybie M oczywiście, dlatego sprzedaję nadajnik ten do nikona, teoretycznie można zmienić oprogramowanie w lampie ale warunkiem jest zgodność styków, w sony takiej zgodności nie ma bo stopka sony jest inna, nie wiem jak ma m4/3 czy to jest zwykła ISO ?

  5. #5
    Oszczędny w słowach
    Dołączył
    09 2018
    Miasto