Close

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12
  1. #1

    Domyślnie Porada o filtr ND

    Witam

    Moi drodzy, jestem kompletnie zielony w temacie filtrów.
    Szukam czegoś nad morze do pstrykania krajobrazów ( tokina 11-16 ) ale również do robienia zdjęć z 85 f1.8G w ostrym słońcu na otwartej przysłonie.

    Mam nikkona d5000. Aparat ma minimalny czas otwarcia migawki 1/4000 sek

    1. Robiąc zdjęcia na plaży w słoneczny dzień, kiedy otwieram przysłonę zdjęcia wychodzą mi prześwietlone. Ograniczony jestem czasem otwarcia migawki.
    Myślałem o założeniu jakiegoś filtra. czy dobrym rozwiązaniem będzie filtr ND ? I jaki ?
    Chodzi mi o to, aby wpadało wystarczająco światła do złapania ostrości, aby był na tyle krótki czas otwarcia migawki, aby móc robić zdjęcia np dziecku, ale żeby nie prześwietlał zdjęć.


    2. Mam równiez Tokinę 11-16, którym chciałbym robić zdjęcia krajobrazów. CZy też polecacie na start jakiś ND?
    Jak to jest z tymi filtrami, jeżeli jest filtr ND8 to posiada on regulację zakresu, czy na stałe jest tak "ciemny" ?

    Proszę o poradę i pomoc.
    Pozdrawiam serdecznie
    Michał
    Michał
    Nikon d5000 + Nikkor 50mm f/1.4G, Nikkor 35mm f/1.8G, Nikkor 85mm f/1.8 G, Nikkor 17-105mm f/3.5-5.6, Tokina 11-16 /f 2.8 DX2

  2. #2

    Domyślnie

    Filtry ND nie mają regulacji. To przyciemniona "szybka".

    A jaki powinien być - trzeba policzyć.
    ND2 to 1 EV,
    ND4 to 2 EV
    ND8 to 3 EV
    ND16 to 4EV,
    itd.

    Do obu obiektywów możesz używać tego samego filtra. Wystarczy redukcja gwintu.
    Certo Six 2.8/80, Zenity, Praktica BX20
    Nikon
    D7000; S17-50/2.8, D610; 16--200/2.8, T70-300USD | Metz 50 AF-1

  3. #3

    Domyślnie

    @dupablada123 Jak się chcesz faktycznie dobrze przygotować to warto mieć zestaw filtrów ND i sobie przeliczać tak jak napisał @GonzoG

    Nie idź przypadkiem w regulowany flitr ND 2-400