Close

Strona 18 z 18 PierwszyPierwszy ... 8161718
Pokaż wyniki od 171 do 180 z 180
  1. #171

    Domyślnie

    Mogę spłodzić kilka słów
    Obiektyw wrócił z kalibracji bardzo szybko. Oczywiście, zgodnie z założeniami, kalibracja w Gdyni była bardzo skuteczna. Mam wrażenie, że na każdej odległości i każdej ogniskowej jest w punkt, choć nie ukrywam, że jeszcze to "potestuję" w praktyce. Obiektyw miałem na imprezce w pomieszczeniu, gdzie współpracował z D500 i lampą SB910. Warto zacząć od tego, że taki zestaw waży już sporo. Ale oczywiście to nie jest wielkim problemem, a jak ktoś czuje ten problem, to powinien zainwestować w siłownię, albo poćwiczyć czasem w domu Czasy, przy których udaje się wyciągnąć nieporuszone zdjęcie, wahają się między 1/125 dla 50-70 i ok 1/200-320 dla 70-100. SB910 spokojnie daje radę doświetlać, nawet na dużej sali gimnastycznej, przy bardzo słabym oświetleniu na przedstawienie uczniowskie.
    Zacznę od plusów... Mega ostry! Po prostu coś niesamowitego na 1.8 w całym zakresie ogniskowych. Właściwie dla wyciągania krótszych czasów nie przymykałem go wcale, ale przymykanie tylko powiększa ostrość. Bardzo przyjemnie rozmywa tło, od 80-100 mocno separuje pierwszy plan od reszty. AF jest bardzo sprawny, dużo żywszy niż w moich 24 i 50 Art. Jest też dość przewidywalny, choć ma jedno zachowanie, które mi się nie podobało, ale o tym później. Na 50 zdjęć wywaliłem z powodu nietrafienia 2. Bardzo dobry wynik. Nietrafienie miało miejsce tylko w przypadku, kiedy na linii występującego ucznia, ubranego w białą koszulę, w małej odległości, było coś bardziej kontrastowego. Właściwie to wyczaiłem tą "cechę" po zrobieniu zdjęcia i unikałem takiego kadrowania. W rezultacie miałem takich zdjęć 2. Może to być też zasługą AFu w D500, który jest snajpersko doskonały.
    Minusy... Właściwie potrzebuję chyba jeszcze kilku okazji, żeby sprawdzić czy jego zachowanie wynikało z warunków, czy on tak ma. AF po ustawieniu ostrości potrafił coś czasem jeszcze dłubać... Zdjęcie wychodziło trafione, więc nie wiem co robił (AF-S), ale tak sobie coś ostrzył na kilka rat. Pamiętam takie zachowanie dla D7100 i Sigmy Art 18-35, ale tam się to kończyło pudłem. Zdjęcia robiłem głównie centralnym i do pięciu w każdą stronę. Nie sprawdzałem wszystkich punktów, nie miałem na to czasu, ale z pewnością to zrobię. Najpewniej jest na centralnym, choć z bocznych, których używałem, też każde zdjęcie jest trafione. To chyba tyle...
    Ogółem jeszcze nie wiem, czy go będę uwielbiał, czy sprzedawał Na razie za bardzo mi się podoba to co produkuje to szkło, żeby myśleć o jego sprzedaży. Chcę je jeszcze sprawdzić na wszystkie sposoby, bo widzę jego zastosowanie dla siebie. Na prawdę warto, jeżeli kogoś nie przeraża waga, wielkość i mały zakres.

  2. #172

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez madebyzosiek Zobacz posta
    Czasy, przy których udaje się wyciągnąć nieporuszone zdjęcie, wahają się między 1/125 dla 50-70 i ok 1/200-320 dla 70-100.
    Warto nadmienić, iż uzależnione jest to indywidualnie...

    Cytat Zamieszczone przez madebyzosiek Zobacz posta
    Bardzo przyjemnie rozmywa tło, od 80-100 mocno separuje pierwszy plan od reszty.
    Oczywiście jak na DX. Warto mieć na uwadze, że taki 24-70/2.8 na najdłuższej ogniskowej rozmyje na FX tło podobnie. Nie żebym się czepiał, absolutnie. Po prostu daję odniesienie...

    Cytat Zamieszczone przez madebyzosiek Zobacz posta
    AF jest bardzo sprawny, dużo żywszy niż w moich 24 i 50 Art. Jest też dość przewidywalny, choć ma jedno zachowanie, które mi się nie podobało, ale o tym później. Na 50 zdjęć wywaliłem z powodu nietrafienia 2. Bardzo dobry wynik. Nietrafienie miało miejsce tylko w przypadku, kiedy na linii występującego ucznia, ubranego w białą koszulę, w małej odległości, było coś bardziej kontrastowego. Właściwie to wyczaiłem tą "cechę" po zrobieniu zdjęcia i unikałem takiego kadrowania. W rezultacie miałem takich zdjęć 2.
    Tak, to wyjątkowo dobry wynik... Aczkolwiek podając dane ekspozycji można bardziej obiektywnie ocenić ile było światła...

    Cytat Zamieszczone przez madebyzosiek Zobacz posta
    Minusy... Właściwie potrzebuję chyba jeszcze kilku okazji, żeby sprawdzić czy jego zachowanie wynikało z warunków, czy on tak ma.
    Tutaj jak wyżej- sporo zależy od ekspozycji jak i kontrastu...

    Cytat Zamieszczone przez madebyzosiek Zobacz posta
    AF po ustawieniu ostrości potrafił coś czasem jeszcze dłubać... Zdjęcie wychodziło trafione, więc nie wiem co robił (AF-S), ale tak sobie coś ostrzył na kilka rat. Pamiętam takie zachowanie dla D7100 i Sigmy Art 18-35, ale tam się to kończyło pudłem. Zdjęcia robiłem głównie centralnym i do pięciu w każdą stronę. Nie sprawdzałem wszystkich punktów, nie miałem na to czasu, ale z pewnością to zrobię.
    Z własnego doświadczenia powiem, że AF w Tamronie czy Tokinie lubi sobie "pomyśleć", i "pogmerać". Nie doświadczam tego w tych samych warunkach na Nikkorach. To było powodem mojego przejścia w 100% na Nikkory. Żebym nie został źle zrozumiany- nie musi to dyskwalifikować obiektywów firm "trzecich"...


    Cytat Zamieszczone przez madebyzosiek Zobacz posta
    Ogółem jeszcze nie wiem, czy go będę uwielbiał, czy sprzedawał Na razie za bardzo mi się podoba to co produkuje to szkło, żeby myśleć o jego sprzedaży. Chcę je jeszcze sprawdzić na wszystkie sposoby, bo widzę jego zastosowanie dla siebie. Na prawdę warto, jeżeli kogoś nie przeraża waga, wielkość i mały zakres.
    Fajny zakres jak na DX. Taka prawie 100-procentowa alternatywa dla 70-200/2.8 na FX... Fani DX'a mogą w przypadku dwóch szkieł (18-35 i 500-100) stworzyć niezły zestaw do repo... Aczkolwiek 18-35 w parze z D7200 nie zrobiła na mnie wrażenia w kwestii celności... Ale może to kwestia wprawy. Niemniej jednak D3-T28-75 oferował "więcej".
    D3 & D700 | 50/1.8 | 16-35/4 l 24-70/2.8 | 70-200/2.8 | 200-500/5.6 | SB-910 | YN-468 II | YN-568 EX | Fotopro MGA-684 + 62Q
    Lowepro Whistler BP 350 AW, Flipside Sport 15AW, Photo Sport 200AW II | Camrock X60 Tank |Peak Design Capture | zawsze przy sobie Lumia 1520

  3. #173

    Domyślnie

    Zosiek, to pokaż jakieś foto dowolne ze 100 na 1.8, pochwal się
    NIkoniarz, chyba jednak to tło ten zoom Sigmy na DX rozmyje dużo bardziej niż 70 2.8 na FX. 50 1.8 na Dx i 70 2.8 na FX to się zgodzę, ale w życiu 100 1.8. To rozmycie 100 1.8 będzie bardziej jak 150 2.8 na FX, to tytułem drobnego sprostowania
    Puszka + T 24-70 VC + N 35 1.8 ED + T 85 1.8 VC + T 70-200 VC G2 + TC 2x

  4. #174

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nikoniarz Zobacz posta
    Warto nadmienić, iż uzależnione jest to indywidualnie...
    To prawda, aczkolwiek przy ogniskowych 50-100 na DX, przy tak ciężkim szkle połączonym z 20 MPX, zdjęcia z ręki są pod względem czasu dość... przewidywalne. No chyba, że ktoś ma problem z trzęsącymi się rękami, lub z utrzymaniem zestawu, który mało nie waży.

    Cytat Zamieszczone przez nikoniarz Zobacz posta
    Oczywiście jak na DX. Warto mieć na uwadze, że taki 24-70/2.8 na najdłuższej ogniskowej rozmyje na FX tło podobnie. Nie żebym się czepiał, absolutnie. Po prostu daję odniesienie...
    Ciężko mi dokonać takiego porównania... Nie mam 24-70. Moim zdaniem rozmycie 50 Art na 2,0 przy FX jest podobne, jak 50-100 na 90-100 i 1.8

    Cytat Zamieszczone przez nikoniarz Zobacz posta
    Tak, to wyjątkowo dobry wynik... Aczkolwiek podając dane ekspozycji można bardziej obiektywnie ocenić ile było światła...
    ISO 1250, przysłona 1.8, czas 1/200, lampa w TTLu korektą -0,3

    Cytat Zamieszczone przez nikoniarz Zobacz posta
    Tutaj jak wyżej- sporo zależy od ekspozycji jak i kontrastu...
    Zgodzę się, dlatego zaznaczyłem, że muszę sobie to sprawdzić w dobrych warunkach w świetle dziennym. Gdyby to zachowanie, jak w S 18-35 Art, powodowało nietrafione zdjęcia, to już bym myślał jak się szkła pozbyć. Jednak tu, mimo "myszkowania" zdjęcia są trafione.

    Cytat Zamieszczone przez nikoniarz Zobacz posta
    Z własnego doświadczenia powiem, że AF w Tamronie czy Tokinie lubi sobie "pomyśleć", i "pogmerać". Nie doświadczam tego w tych samych warunkach na Nikkorach. To było powodem mojego przejścia w 100% na Nikkory. Żebym nie został źle zrozumiany- nie musi to dyskwalifikować obiektywów firm "trzecich"...
    Nie mogę zarzucić Sigmie 24 i 50 niczego, co by je stawiało w gorszym świetle niż Nikkora 17-55 2.8 na D500... Oczywiście prędkość ostrzenia przegrywa, ale zachowanie, przewidywalność i celność jest taka sama. Dodam, że 17-55 też był kalibrowany, bo wypadał słabo, no ale to jednak DX, do tego stary, więc może jest słabym punktem odniesienia. 50-100 jest bardzo szybka, choć też jednak z 17-55 przegrywa, ale na razie nie przyniosło mi to kłopotów

    Cytat Zamieszczone przez nikoniarz Zobacz posta
    Fajny zakres jak na DX. Taka prawie 100-procentowa alternatywa dla 70-200/2.8 na FX... Fani DX'a mogą w przypadku dwóch szkieł (18-35 i 500-100) stworzyć niezły zestaw do repo... Aczkolwiek 18-35 w parze z D7200 nie zrobiła na mnie wrażenia w kwestii celności... Ale może to kwestia wprawy. Niemniej jednak D3-T28-75 oferował "więcej".
    Tu się zgodzę... Ja sobie 18-35 testowałem dwa razy... Niestety, wolałem Nikkora 17-55, choć warto podkreślić, że w zakresie ostrości w całym kadrze, Nikkor może Sigmie buty czyścić... Nawet po kalibracji, która sporo poprawiła

    Cytat Zamieszczone przez Xavier80 Zobacz posta
    Zosiek, to pokaż jakieś foto dowolne ze 100 na 1.8, pochwal się
    Niestety musimy obejść się smakiem... Dzieci z podstawówki, trochę ciężko ze zgodą na publikację wizerunku Ale z pewnością kiedyś coś ustrzelę, co będę mógł pokazać

  5. #175

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Xavier80 Zobacz posta
    NIkoniarz, chyba jednak to tło ten zoom Sigmy na DX rozmyje dużo bardziej niż 70 2.8 na FX. 50 1.8 na Dx i 70 2.8 na FX to się zgodzę, ale w życiu 100 1.8. To rozmycie 100 1.8 będzie bardziej jak 150 2.8 na FX, to tytułem drobnego sprostowania
    Cytat Zamieszczone przez madebyzosiek Zobacz posta
    Ciężko mi dokonać takiego porównania... Nie mam 24-70. Moim zdaniem rozmycie 50 Art na 2,0 przy FX jest podobne, jak 50-100 na 90-100 i 1.8
    Zwracam honor. Nie wiem czemu założyłem najkrótszą ogniskową w Sigmie skoro jasno było napisane 80-100...
    D3 & D700 | 50/1.8 | 16-35/4 l 24-70/2.8 | 70-200/2.8 | 200-500/5.6 | SB-910 | YN-468 II | YN-568 EX | Fotopro MGA-684 + 62Q
    Lowepro Whistler BP 350 AW, Flipside Sport 15AW, Photo Sport 200AW II | Camrock X60 Tank |Peak Design Capture | zawsze przy sobie Lumia 1520

  6. #176

    Domyślnie

    Minęło już trochę czasu, a ja nadal w miejscu z tym szkłem... Niebyt wiele miałem okazji do fotografowania w okresie zimowym, ale jak wiadomo wiosna przyszła











    Pewnie nic nie mówią te kwiatki, ale szkiełko jest na prawdę ostre na 1.8 od 50 do samych 100... Myślę, że za jakiś czas będę miał więcej okazji, żeby sprawdzić Sigmę w wymagających warunkach. Z pewnością się pochwalę

  7. #177

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez madebyzosiek Zobacz posta
    1/125 dla 50-70 i ok 1/200-320 dla 70-100.
    Jak już nikoniarz napisał -kwesta indywidualna. Ja przy FX i ogniskowej 200 robię często zdjęcia przy 1/30 czy 1/20s. Zdarza się, ze zapomnę włączyć VR a i tak jest ok.
    Pisze o warunkach typu: ISO 12800, 1/20 f2.8 ogniskowa 200 (nikkor 70-200)
    - Stary człowiek czytał dziecku Odyseję i ono w ogóle przestało mrugać oczami. A ty co opowiesz?
    - Przechodząca kobieta, która w deszczu złożyła parasol i zupełnie przemokła...

  8. #178

  9. #179
    Oszczędny w słowach Awatar Paw-Bor
    Dołączył
    06 2018
    Miasto
    Amsterdam/Sosnowiec
    Posty
    151

    Domyślnie

    Moja pojechała na kalibrację do Sigmy Jeśli z moim D7200 też tak będzie przyjemne rozmycie tła i równie ostro, to będzie chyba ulubione szkiełko
    Nikon D7200 + Sigma18-35 f/1,8 ART + Sigma 50 f/1,4 ART + Sigma 50-100 f1,8 ART + Tamron 70-210 f/4

  10. #180

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Paw-Bor Zobacz posta
    Moja pojechała na kalibrację do Sigmy Jeśli z moim D7200 też tak będzie przyjemne rozmycie tła i równie ostro, to będzie chyba ulubione szkiełko
    Obstawiam, że będziesz zadowolony

Strona 18 z 18 PierwszyPierwszy ... 8161718

Podobne wątki

  1. Nikkor 35 1.8 vs Sigma 30mm f/1.4 DC HSM Art
    By fikander82 in forum Obiektywy 24-75mm
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 31-01-2018, 01:05
  2. Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 20-11-2014, 20:18
  3. Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 18-08-2010, 14:03
  4. Sigma 18-50/2.8 EX DC HSM MACRO
    By hitman in forum Obiektywy 24-75mm
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 22-10-2008, 19:03
  5. SIGMA 50-150 f:2.8 APO EX DC HSM
    By Rajczakowski in forum Teleobiektywy od 70 >
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 25-07-2007, 17:50

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •