Close

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14
  1. #1

    Domyślnie Potrzebuje porady dot domowego małego studia

    Pomocy..!
    Jestem amatorem samoukiem, Mam domowe studio, i paru klientów czekających na świąteczna sesje z dziecmi. Niestety robi sie coraz ciemniej i moje oświetlenie sb 700 do nikona d5300 moze nie wystarczyć. postanowiłam wiec poprosić Mikołaja o wcześniejszy prezent
    Chce juz cos nie typowo dla amatorów a szczebel wyżej. Najwyżej metoda prob i błędów dojdę do perfekcji..
    Polecają Quantuum move 300. Planuje kupić 2 takie lampy, softbox oktagonalny ( tylko 80 czy 120???) i jeden prostokątny ( tylko nie wiem jaki rozmiar..), jakaś blendę,moze 90-120?? No i quantuum Navigator z odbiornikami, tylko ile ich? Na dwie lampy quantuum, na moje sb700 i na aparat ? To łącznie musi ich byc 4?? Do tej pory radziłam sobie sama ale utknęłam. A najgorsze jest to ze mieszkam w Irlandii, na wiosce i nie mam możliwości ich do sklepu i podpytać jak to wszystko działa.

    Poradzcie prosze czy to co sobie wymyśliłam bedzie współgrać ze sobą? czy to dobry wybór lampy? Czy dobry wybór softboxow?
    Fotografuje głownie dzieci i ich rodziców
    Pomocy, bo musze szybko kupić sprzęt by dotarł do grudnia do mnie do Irl.
    Bede bardzo wdzięczna za pomoc.
    NikonD3100, nikkor 35mm 1.8G, nikkor 18-55mm 3.5-5.6 G VR

  2. #2

    Domyślnie

    Pytanie jest o zasobność Mikołaja. Ogólnie to co zaproponowałaś ma sens ale nie ma potrzeby kupować wyzwalania radiowego. W małym studio błysk sprawdzi się bezproblemowo (wydaje mi się, że sb-700 ma tryb SU-4). Oczywiście radiowe wyzwalacza są bardzo przydatne w jasnych pomieszczeniach czy na duże odległości więc warto je mieć. Zaoszczędzone pieniądze możesz wydać jednak na:

    - porządne statywy, statyw z ramieniem i przeciwwagą a zdecydowanie lepiej na mocowanie na suficie (cokolwiek) bo przy małych dzieciach bezpieczeństwo nade wszystko
    - końcówki spot a jeszcze lepiej BD (z plastrem)