Close

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 29

Wątek: Co dalej ?

  1. #1

    Domyślnie Co dalej ?

    Drodzy Forumowicze. Jestem mocno początkującym adeptem sztuki fotografii. Skompletowałem sprzęt, który spełnia moje wymagania. Zapoznałem się z obsługą i zasadą działania mojego aparatu. Przeczytałem kilka książek Bryana Petersona. Wstępnie zaznajomiłem się z obsługą Ligtrooma.

    Do rzeczy: Zdjęcia robię na ustawieniach manualnych, nauczyłem się odpowiednio do warunków (wg. mnie) ustawiać WB, ISO. W zależności od efektów, które chcę osiągnąć manipuluje też przysłoną. W 80% zdjęć posiłkuje się światłomierzem do określenia optymalnego czasu otwarcia migawki, czasami jak od razu spojrzę na zdjęcie zdarza mi się czasami ustawić inaczej - tak, by efekt bardziej mi odpowiadał.

    Problem: Zdjęcia są nudne... Nie są ostre jak żyletka... Czy jest to już kwestia "zmysłu fotograficznego" czy dalej możliwy błąd w części technicznej fotografii ? Teoretycznie wszystko jest ok - zdjęcia nie prześwietlone, odpowiednia przysłona itp ale nadal to nie jest to...

    Wiem, że jest to niestandardowe pytanie i niesamowicie ciężko odpowiedzieć na takie, ale jak ktoś może coś zasugerować to bardzo proszę o wypowiedź.


    Żeby nie być gołosłownym dodaje link to mojej galerii na fotoblogu: http://fejton.flog.pl/
    Ostatnio edytowane przez Fejton ; 26-07-2014 o 09:04
    Samsung NX300 + Samsung 18-55 OIS + Samyang 8mm f3.5
    fejton.flog.pl - Przyjmę każdą radę i sugestię

  2. #2

    Domyślnie

    Jeżeli jpegi są nieostre, to zwiększ poziom wyostrzenia w body na 6. Jeżeli RAW jest nieostry, to wyostrz zdjęcie programowo. Jeżeli zdjęcia są nudne, to poszukaj ciekawszych motywów.
    Nie usunięto podpisu, ponieważ użytkownik nie posiadał linku do strony komercyjnej.

  3. #3

    Domyślnie

    Zdjęcia robię tylko w formacie RAW. One są stosunkowo ostre ale zależy mi na mocniejszym efekcie - tak, jakby miały wychodzić z ekranu.