Close

Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
  1. #1

    Domyślnie "uniwersalny" obiektyw

    witam, nie jestem zawodowym fotografem, ale lubię robić zdjęcia. Obecnie mam Nikona D40 ale jeszcze w tym roku planuję zakup N D5100 lub D3200. Chciałabym od razu kupić jakiś obiektyw w miarę uniwersalny, ale coś lepszego niż kitowy,na pewno z dużym zoomem. Mam już w posiadaniu obiektyw do portretów 50mm 1.8 G. Moimi "modelkami" są najczęściej córki, a wiadomo jak wygląda fotografowanie dzieciaków, zdjęcia robię głównie jako pamiątki z różnych wyjazdów i wydarzeń rodzinnych. Polećcie coś sensownego i w miarę prostego w obsłudze, jak dla początkującego fotografa

  2. #2
    Oszczędny w słowach Awatar puszosław
    Dołączył
    03 2013
    Miasto
    okolice Wrocławia
    Posty
    235

    Domyślnie

    Jeśli D40 cię nie ogranicza to nie zmieniaj puszki. Niczego to nie zmieni. Jeśli chcesz tanio i zoom to 18-105 vr

  3. #3

    Domyślnie

    D3200 plus Sigma 17-50 2.8

  4. #4

    Domyślnie

    Jak ma być duży zoom, to masz Nikkora 18-200 lub Nikkora 18-300, większego zoomu już nie ma.
    Jak coś tańszego, to 18-105.

    Sigm i Tamronów z tego zakresu nie polecam, bo trzeba mieć cholerne szczęście aby trafić na dobrą sztukę.
    Certo Six 2.8/80, Zenity, Praktica BX20
    Nikon
    D7000; S17-50/2.8, D610; 16--200/2.8, T70-300USD | Metz 50 AF-1

  5. #5
    Oszczędny w słowach Awatar puszosław
    Dołączył
    03 2013
    Miasto
    okolice Wrocławia
    Posty
    235

    Domyślnie

    Co do 18-200 i 18-300 to tak, ale tylko jeśli lubisz kompromis między zoomem a jakością. Jednym odpowiada innym nie. Najlepiej pożyczyć od kogoś na test i przestrzelać, ale cena nowych egzemplarzy może być odstraszająca.

    Wracając do zmiany lustrzanki coś z D40 jest nie tak co nie pozwala Ci już dalej cieszyć się fotografią? Czy po prostu ochota wymiany sprzętu?

    stanseba myślę że autorka poszukuje jednak większego zooma niż 17-50...

  6. #6

    Domyślnie