Close

Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 36
  1. #1

    Smile Wybór obiektywu do portretów do D90

    Witajcie, wiem że temat wałkowany był X razy - przeczytałam sporo wątków, jednak wciąż jestem w kropce.
    Jestem amatorką, posiadam Nikona d90 ze szkłem 18-105. Robię zdjęcia głównie swoim dzieciom (2l) - w mieszkaniu, na działce, w parku itd, sporadycznie w czasie wycieczek wakacyjnych oraz fotki na bloga (głównie martwa natura fotografowana w mieszkaniu). Zależy mi więc na obiektywie do portretów i dość jasnym do robienia zdjęć przedmiotów martwych. Polecono mi obiektyw 50 mm f/1,4 G lub 1,8 G. Ze względu na cenę skłaniam się ku 1,8 choć jestem skłonna wstrzymać się z zakupem i dozbierać do 1,4 jeśli naprawdę warto. Przeglądając opinie na forach znalazłam też sporo pozytywów o obiektywach 35mm i 85mm. Czy moglibyście pomóc mi w wyborze obiektywu, który najlepiej będzie współgrał z moim D90 i spełni moje oczekiwania?

  2. #2

    Domyślnie

    Moim zdaniem idealne połączenie to 35 1.8 + 85 1.8
    35 przydaje się w domu, gdzie dłuższa ogniskowa może stwarzać problemu
    Za to 85 będzie idealna w plener
    Ja osobiście pomimo kilku prób nie mogę się przekonać do używania 50 na DX

  3. #3

    Domyślnie

    Jak ma być uniwersalny to 35. Ta nikkorowska jest genialna. Świetne szkło i małe rozmiary. Łapie w miarę sensowne kadry (szerokosc), całe lub czesciowe postacie (dzieciaki przy zabawie) a na upartego i "popiersiówkę" zrobisz. Jego mobilnosć i wszechstronność jest nie do przecenienia. Zabrałem go jako JEDYNY obiektyw do Rzymu i Londynu i mam masę bardzo fajnych zdjeć. Ulicznych, architektury i ludziolków Człowiek się zakochuje i wyprzedaje zoomy.

    50. Łatwiej portretówkę zrobisz ale wydarzenia chwyta się trudniej.