Close

Pokaż wyniki od 1 do 10 z 191

Widok wątkowy

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Super Moderator Konto PREMIUM Awatar Jacek_Z
    Dołączył
    11 2005
    Miasto
    Bydgoszcz
    Posty
    32 793

    Smile Warsztaty aktu - Stare Jabłonki 2013.03

    Na początku napiszę nie tylko o imprezie, ale i parę przemyśleń wynikłych z imprez jakie były. Ci co byli na jednym z dwóch plenerów w Dworze Luboradza (lub o nich czytali) to szybko załapią jaki mam plan.

    Plener w Wiktorowie bardzo się uczestnikom podobał (z tego co mówiliście i pisaliście tak wynikało ) i chcieli oni spotkania szybciej niż dopiero na wiosnę (koniec maja – czerwiec planuję coś w tym stylu – wielu fotografów, sporo modelek). Postanowiłem zrobić więc coś "zimą". Siłą rzeczy raczej nie w terenie, ale we wnętrzach. Ciężko zrobić coś w dużej obsadzie ograniczając się do wnętrz (potrzeba sporo miejscówek, lamp błyskowych itp.), więc postanowiłem zrobić imprezę małą. Mniejszą niż w Dworze Luboradza. 12 osób (lub 15 – opcja). Modelki tylko 3, wszystkie "aktowe". Tym razem będzie 1 modelka na 1 dzień (piątek, sobota, niedziela). Jak z prostej matematyki wynika – tak jak w Luboradza grupa będzie liczyła 4 fotografów (na 1 modelkę). Jest też opcja 5 fotografów. Tym razem głównie robimy. .. akty. Nie będzie to więc impreza z rodzaju budżetowych, wręcz przeciwnie – ale to wyszło tak samo z siebie, tłumaczę dlaczego. Ważna jest miejscówka. Nie chciałem jakiś obskurnych wnętrz, szop czy zimnych pałaców. W których by się robiło zdjęcia o ogromnym potencjale artystycznym, ale … dziewczynom by było zimno. Miałem też chęć zrobienia warsztatów bardziej w stylu akt i glamour. Rozpatrywałem wiele lokalizacji i natknąłem się na problemy o jakich nawet wcześniej nie pomyślałem. Może potem o tym napiszę. W każdym razie wybrałem lokalizację w pięknym hotelu **** z basenem, dużymi apartamentami, saunami – wszystkie te wnętrza ładne, dając okazję do robienia zdjęć z modelkami. Hotel jest we wsi Stare Jabłonki, koło Olsztyna. Miejsce znane miłośnikom siatkówki plażowej. www.hotelanders.com.pl/galeria Modelki będą extra - na przykład Olga Kamińska www.olgakaminska.com www.maxmodels.pl/rycerka.html , znam tez drugą modelkę, ale na razie nie podam kto to. Atrakcyjna (brunetka) w każdym razie. Co do trzeciej – jeszcze nie wiem, dałem ogłoszenie (ponad miesiąc temu), pojawiło się kilkanaście ofert, z tego jakieś 5 ciekawych. Dziewczyny z bardzo dużym doświadczeniem aktowym, mają dobre portfolio. Ale ich nie znam, więc jestem podejrzliwy (bo istnieje cos takiego jak photoshop). W najbliższych 2 miesiącach postaram się z nimi spotkać (i sprawdzić ) co prezentują w realu, wybrać tą trzecią. Wiem, że wolicie nowe modelki, więc Ola H i Angelika są tylko opcjami rezerwowymi.
    Jak szaleć to szaleć. Oprócz makijażystki (tym razem będzie jedna) bierzemy fryzjerkę, te samą z której byliście tak zadowoleni w Dworze Luboradza (była tylko na pierwszej edycji). Jak widzicie po lokalizacji i modelce – warsztaty będą bardziej w stylu akt i glamour – a’la CKM czy Playboy. Dziewczyny mają zabrać bikini i bieliznę i to tyle. No dobra – przesadziłem. Zabiorą i inne ciuchy, jeśli ktoś będzie wolał je zupełnie ubrać.
    Oczywiście to, czy zdjęcie modelki leżącej na ogromnym łożu, w pięknej bieliźnie będzie w konwencji Playboya czy wręcz przeciwnie, subtelnego aktu – to kwestia stylu i sposobu patrzenia fotografa. To od was zależy. Ja daje okazję sprawdzić się jakby to było zrobić edytorial do Playboya.

    Kolejna innowacyjna rzecz będzie kontrowersyjna, ale chcę to zrobić z kilku powodów. Po pierwsze – dziewczyny po plenerach nie dostają zdjęć. Albo inaczej – dostają je w szczątkowej ilości. W związku z tym na kolejnym plenerze „masowym” wprowadzę zwrotną kaucję. Powiedzmy 100 zł – jak fotograf odda po 5 zdj od modelki to dostaje zwrot kaucji. Natomiast tutaj to nie plener masowy, kaucji nie będzie, bo będzie co innego. Wprowadzenie tej innowacji ma 3 cele. Jeden – by dziewczyny miały zdjęcia. Dwa – by osoby postronne (a nie uczestnicy) oglądający zdjęcia po imprezie nie mówili (niestety, takie bywały opinie), że wydano tyle kasy, a zdjęcia tego nie pokazują. Brak „jakości”. Trzy – by uczestnicy, czasami prezentujący niższy poziom umiejętności fotograficznych i obróbkowych mieli zdjęcia, które można bez wstydu pokazać. Zamierzam na plener zabrać grafika/graficzkę. Każdy z uczestników po obiadokolacji siada do laptopa, zrzuca zdjęcia i wybieramy kilka zdjęć z tego co zrobił danego dnia z modelką. Graficzka dostaje ponad 30 zdjęć (od wszystkich, nie od osoby, omawiamy ich wybór) i w ciągu doby je obrabia. Następnego dnia obrabia kolejną partię. Zdjęcia z ostatniego dnia to ciut większy problem – bierze do domu, potem da je na mój mail, a ja roześlę wam.
    Część osób się ucieszy, część nie. Ale … trzeba coś zrobić by po imprezie były dopieszczone zdjęcia od wszystkich uczestników. Do tej pory byłem stosunkowo mało aktywny na imprezach jeśli chodzi o nauczanie, porady. Zależy jak kto trafił, niektórym osobom całkiem sporo tłumaczyłem, innym z kolei wcale nie musiałem, mieli jadąc na plener sporą wiedzę). Na swoje usprawiedliwienie mam też to, że było wiele grup, ja nie mogłem się rozerwać na 5 czy więcej części, szczególnie, że najbardziej pochłaniało mnie koordynowanie wszystkiego co się dzieje na plenerze. Tym razem mamy tylko 3 grupy, na pewno tym razem przy każdej z nich spędzę więcej czasu. Tym bardziej, że będzie sporo pracy na błysku (przywiozę z 6-8 lamp studyjnych), instruktażu, porad co do ustawienia świateł, modelki itd.
    Nie będzie 3 posiłków, tylko dwa – będzie późna obiadokolacja (oprócz śniadania, rzecz jasna). Ale przez to po tej obiadokolacji będzie czas by usiąść nad zdjęciami, wyborem, rozmową o nich. O kadrze, kompozycji, pozach modelki, wadach, zaletach. W tej części dnia będzie też okazja porozmawiać z graficzką o obróbce zdjęć. Co się chce, w jakim stylu, kolor, BW itd. Nikt nie wyszarpnie waszych zdjęć takich jakich nie chcecie i nie obrobi wbrew zamysłowi. Bez obaw.
    Myślę, że część z was następnego dnia pomaszeruje sobie na chwilę do pokoju graficzki, zobaczy co ona robi z ich fotami, skonsultujecie się. Stąd może 5 fotografów to nie za dużo – cały dzień fotografowania jednej modelki to sporo, można na chwilę zniknąć u graficzki, a focić będzie czterech pozostałych i tak na zmianę – wszyscy będą mieli równy dostęp.
    Kolejna sprawa łącząca się z dopracowanymi zdjęciami: nie żyjemy w próżni, są inne warsztaty. Nie z taką atmosferą jak nasze ale są. I mają regulaminy z których postanowiłem coś zaczerpnąć. Rozmawiałem o tym kontrowersyjnym punkcie zarówno z uczestnikami, jak i z prowadzącymi warsztaty. Prowadzący są absolutnie za tym. Uczestnicy – różnie przyjmują argumenty, ale sporo się z tym zgadza. Chodzi o to, że uczestnicy przesyłają prowadzącemu warsztaty zdjęcia do akceptacji. Prowadzący przyklepuje, zgadza się na publikację zdjęć, albo proponuje wprowadzenie poprawek (kadr, obróbka). Czasami doradza inne ujęcia. Mniej zaawansowani uczestnicy są zadowoleni, że po skończeniu imprezy nadal się czegoś w tych konsultacjach uczą. Gorzej z baaaardzo zaawansowanymi, którzy nie życzą sobie jakichkolwiek zmian w swojej wizji zdjęcia. Generalnie problemów nie ma, gdy wszyscy są na poziomie i ufają, że chodzi o dobro fotografii.
    Wprowadzając na warsztaty graficzkę mamy zapewnione to, że 1. będą zdjęcia zaakceptowane, dobrze obrobione i 2. że dziewczyny dostaną zdjęcia, z czym był do tej pory problem.
    W regulaminie niektórych innych imprez był ciekawy (dla mnie) zapis, że zdjęcia muszą być opisane jako „wykonane na warsztatach xxx xxx”. Oczywiście chodzi o reklamę warsztatów co się powinno przenieść na ilość uczestników w przyszłości, w kolejnych edycjach. Pomyślę nad tym.
    Po Wiktorowie opracowałem regulamin, obejmuje całe spektrum zagadnień, ale teraz jeszcze nie czas na szczegóły. W każdym razie będzie tam m.in. o obowiązku oddania zdjęć z imprezy (dla modelek).

    Reasumując:
    1. Termin połowa marca (14-17 lub 21-24), zakwaterowanie czwartek po południu, wyjazd niedziela po południu
    2. Miejsce: Stare Jabłonki, Hotel Anders
    3. 3 świetne modelki aktowe, 3 dni fotografowania w grupie 4 (lub 5) osobowej. Fryzjerka i makijażystka.
    4. Limit miejsc 12 (lub 15)
    4. Cena – przy uczestnictwie 12 fotografów wynosi całość 1820 złotych (brutto). Dla 15 jest już taniej, bo 1564 zł brutto.
    Dla tych co chcą faktury doprecyzowuję: cena za pobyt 624 zł brutto płatne na miejscu (FV 8% wystawi hotel) i warsztaty 1196 zł brutto, czyli netto 972 zł (FV 23% wystawiam ja) – to w opcji 12 fotografów.
    W opcji 15 fotografów pobyt fotografa kosztuje tyle samo, 624 zł, warsztaty 940 zł brutto, netto 764 zł.
    Zakwaterowanie w pokojach 2-osobowych (nocleg, śniadanie, obiadokolacja)
    Dopłata za pokój 1 osobowy – 85 zł brutto za dzień, parking 15 zł za dobę.
    Wpłata za część warsztatową (1196 lub 940)- do połowy lutego (bo od 22 lutego znikam na 11 dni).


    Mamy do dyspozycji cały obiekt, basen, sauny oraz wynajęty (opłacony) największy apartament do zdjęć (każdego dnia inny).

    Nie jest to mało (cenę „robią” 3 świetne modelki aktowe), stąd pojawiła się tańsza opcja 15 fotografów. Ale wtedy przypada 5 fotografów w grupie na modelkę. Zobaczę jaki jest wasz odzew w wątku, ilu jest chętnych i wtedy zapadnie decyzja co do ilości.
    Na nikoniarzach mam dyskusję w wątku, może przez to, że mnie znacie to nie ma obaw i mówicie co myślicie.
    Uprzedzam, że szybko pojawi się informacja o imprezie także na innych forach foto – na CB i Olympusclub.
    Zastanawiam się jak rozwiązać „kolejkowanie” uczestników.
    Prędzej czy później popularność spowoduje, że będę faworyzował pewnych uczestników, tych, których znam od dobrej strony. To tak zamiast upustów cenowych dla stałych klientów Ale na razie zapisujcie się, zapraszam


    1. oper - Piotr - Warszawa

    3. pinokio - Marek - Warszawa

    6. Fitzroy - Arek - Krasnystaw
    7. mirek - Mirek - Gdańsk
    8. +1 od Mirka - A (wpłata połowy)

    10. leon_gd - Leszek - Gdańsk
    11. RobertMiernik - Robert - Rzeszów
    12. 2 KC - Jurek - Bydgoszcz


    nie:
    2. zbig1972 - Zbigniew - Olsztyn
    5. sokolnik - - Olsztyn
    9. jac45m - Jacek - Warszawa
    4. martin204 - Grzegorz

    dwa zdjęcia jednej z naszych modelek - Olgi Kamińskiej, fot Katarzyna Goździkowska

    Ostatnio edytowane przez Jacek_Z ; 09-03-2013 o 21:28
    Moje systemy: Nikon F i Z, Hasselblad, Leica, Pentax, Rolleiflex, FKD Zenity, Praktiki, ruskie dalmierze i około 30 szkiełek.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •