Close

Strona 1 z 10 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 99

Wątek: Po co mi F100

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1

    Domyślnie Po co mi F100

    Kupiłem sobie F100. Jeszcze nie mam w ręku, ale już niedługo do mnie wypłynie.
    Zakup typowo emocjonalny - kiedyś, jak ciułało się na swoją własną Minoltę 500si, F100 był takim nieomal Maybachem za szybką. Przynajmniej dla mnie
    No i teraz zastanawiam się, do czego by tu go wykorzystać. A w praktyce - jaki zapiąć obiektyw i co wsadzić do środka (zakładam jedynie, że negatyw kolor, który w razie czego przerobię w PS na BW).
    W moim S5Pro brakuje mi w zasadzie tylko wysokiego ISO i lepszego (szybszego/pewniejszego) AF. AF w F100 powinien rozjechać fudżikowy (rodem z D200), ale już na eleganckie wysokie ISO na błonach chyba nie mam co liczyć (?).
    Ale może podrzucicie mi jeszcze jakieś pomysły, w jaki sposób F100 najlepiej uzupełni mi S5Pro?
    F70, F100, S5Pro, S 10-20, N24 2.8D, N35 1.8G, N50 1.8D, N85 1.8D, N180 2.8D.
    Metz 40MZ3i, Metz 54MZ4i, Sony A5000 i A6600.
    ex -
    F3HP, F80s, D610, N18-200, A6300

  2. #2
    conik
    Gość

    Domyślnie

    jako stylowy mlotek?

  3. #3

    Domyślnie

    Ja bym władował tam jakieś czarno-białe FP4 lub HP5. Dlaczego czarno białe? Otóż film taki będzie po wywołaniu wyglądać o wiele lepiej niż bw robione w PS. Jeśli natomiast koniecznie chcesz kolor to nie pakowałbym się w negatywy tylko w slajdy, jakaś Velvia, albo Provia będzie idealna, w obrazku jaki dają można się zakochać Eleganckie wysokie ISO, to zależy co rozumiesz przez "eleganckie", z pewnością nie będzie gładkie jak pupa niemowlęcia, ale takie HP5 ciągnięte do ISO 800, a nawet 1600, po odpowiednim wołaniu daje bardzo przyjemny, lekko ziarnisty obrazek
    Co do szkła to sam musisz wybrać, F100 obsługuje wszystkie współcześnie dostępne obiektywy. Ja pewnie zapiąłbym jakieś 35mm
    D700 + MB-D10 | D100 + MB-D100 | FM2 | N 24-70 2.8 | N 50 1.4 | N 55 2.8 | N 70-200 2.8 | SB-800

  4. #4

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez haradrimm Zobacz posta
    Ja bym władował tam jakieś czarno-białe FP4 lub HP5. Dlaczego czarno białe? Otóż film taki będzie po wywołaniu wyglądać o wiele lepiej niż bw robione w PS. Jeśli natomiast koniecznie chcesz kolor to nie pakowałbym się w negatywy tylko w slajdy, jakaś Velvia, albo Provia będzie idealna, w obrazku jaki dają można się zakochać
    Negatyw kolor zakładam jak mam coś do sprawdzenia (nowy korpus, szkło na pełnej klatce itd). Wywołam to wtedy na mieście w kilka godzin, automatyczny skan za 6zł i wiem. Po to mam w szufladzie jakieś niedrogie filmy (choć nie zniżam się do Solution).

    Założenie cz-b mi wyostrza myślenie, wiem, że niewiele poprawię w postprocesie itd, myślenie się włącza specyficzne dla cz-b (pracowanie kierunkowym oświetleniem, kontrastem, czernią itd - ale zarazem pozwolenie na błyskanie lampą w pomarańczową ścianę). Moja głowa tego nie włącza jak mam kolorowy film (nie wiem co na to medycyna powie). Akurat u mnie wtedy jest problem z szybkością, w zeszłym roku TYLKO dwukrotnie zajmowałem kibelek celem wołania filmów, czasem czeka wiele miesięcy.

    Slajd to trzecia ścieżka, w głowie się włącza dyscyplina co do koloru, rodzaju oświetlenia itd (a czasem chęć prób na przekór zaleceniom).

    Tyle wypowiedzi niskonakładowego analogowca. Po prostu inaczej te filmy pracują w głowie.

    PS. darowiznę F100 bym przyjął, bo do Mikołaja daleko. PRZYPUSZCZAM (po f90 z jednym sensorem) że poczuł bym się troszkę cyfrowo. Kilku hiper-ustawień jakie są dostępne z korpusu (nie z istniejącego tylko w teorii sterownika) mnie by zaciekawiło (w temacie wątku).
    Ostatnio edytowane przez JacekCz ; 15-03-2012 o 14:09
    Ma i ja RB67, F90X, F4S+F4+1/2 F4, Metz ,SB i brzydkie Canony. Na góry m4/3

  5. #5
    Zbanowany
    Dołączył
    01 2009
    Miasto
    Księżyc
    Posty
    578

    Domyślnie

    Nie zrozum mnie źle, ale jeśli S5 Ci nie do końca pasuje a i F100 sam nie wiesz po co kupiłeś, to sprzedaj oba i kup D300.

  6. #6

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez enthropia Zobacz posta
    Nie zrozum mnie źle, ale jeśli S5 Ci nie do końca pasuje a i F100 sam nie wiesz po co kupiłeś, to sprzedaj oba i kup D300.
    Coś mi się wydaje, że nie miałeś S5, skoro proponujesz wymienić go na D300
    Jakieś ciałko, szkiełko i światełko, no i jeszcze nosidełko

  7. #7

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stachumuszel Zobacz posta
    Coś mi się wydaje, że nie miałeś S5, skoro proponujesz wymienić go na D300
    W pewnych warunkach taka zamiana się broni. Chociaż skoro mówimy o portrecie...

    A wracając do analogów, to sposób fotografowania F100 jest bardzo podobny do podobnej klasy cyfraka. Miałem swoje próby z F5 i wróciłem do optyki manualnej. Nie ten dźwięk, nie to uczucie. Skoro ma być inaczej, to niech będzie inaczej Nie oszukujmy się - nie chodzi jedynie o właściwości obrazka

  8. #8
    Zbanowany
    Dołączył
    01 2009
    Miasto
    Księżyc
    Posty
    578

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stachumuszel Zobacz posta
    Coś mi się wydaje, że nie miałeś S5, skoro proponujesz wymienić go na D300
    Źle Ci się wydaje. Miałem i S5, i D200 i D300.

    Cytat Zamieszczone przez grissley Zobacz posta
    a S5 z 50tką (crop~75) traktować jako portretówkę.
    Zły pomysł.
    Z uporem maniaka będę powtarzał, że 50mm to nie jest obiektyw portretowy.

  9. #9

    Domyślnie

    Opcji jest tyle ze aż nie wiem co napisać.. Może jakbyś napisał co focisz... jak dla mnie F100 da ci na pewno: wiekszą głębię, szersze kąty, inne kolory - kombinuj
    Ostatnio edytowane przez pastwisko ; 15-03-2012 o 03:08
    Völkchlor

  10. #10

    Domyślnie

    proszę, zamknijcie ten wątek zanim zacznie się rzeźnia

Strona 1 z 10 123 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •