Close

Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Wątek: Prawa autorskie

  1. #1

    Domyślnie Prawa autorskie

    Witam kolegów!
    Nie wiem, czy wybrałem dobry dział, ale jak widzę pisze się tu o wszystkim.. W razie "W" proszę o przeniesienie. Ale do rzeczy. Otóż kilkanaście tygodni temu (wakacje) napisał do mnie manager pewnego pensjonatu w Czechach i poprosił mnie o pozwolenie na nieodpłatne wykorzystanie mojego zdjęcia na stronie internetowej tego pensjonatu. Warunkiem, który sam zaproponował było odniesienie do autora oraz źródła (jestem amatorem, publikuję na Panoramio). Podał mi adres tej strony i po kilku tygodniach moja fota pojawiła się na stronie głównej, na eksponowanym miejscu oraz w galerii. W żaden znany mi sposób nie znalazłem jednak owego odniesienia do autora i źródła. Napisałem maila do managera- odpisał, że mam rację, odniesienia nie ma, i żebym w tej sprawie kontaktował się już bezpośrednio z pensjonatem ponieważ on już tam nie pracuje. Czy jest sens w tej sytuacji kruszyć kopię czy odpuścić? Trochę mi się nie podoba, że złamali warunki mojej zgody...
    Jeśli ktoś coś podpowie, będę wdzięczny.
    ***

  2. #2

    Domyślnie

    Ja bym napisał, że warunki umowy o wykorzystanie zdjęć nie zostały dotrzymane. Ale to zależy od Ciebie czy chce Ci się z nimi bawić czy nie.

  3. #3

    Domyślnie

    Zastanawiam się czy gra jest warta świeczki? Jak napiszę, to albo usuną zdjęcie albo wstawią odnośnik. Ale jak na razie wg mnie działają niezgodnie z prawem.
    ***

  4. #4

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomaszekj3 Zobacz posta
    Ale jak na razie wg mnie działają niezgodnie z prawem.
    No więc zrób z tym coś... a wiesz co masz robić, przynajmniej znasz podstawy. To, że facet tam nie pracuje nie zwalnia go od odpowiedzialności w dotrzymaniu warunków Waszej umowy.
    Z nim zawierałeś umowę, czy z osobami trzecimi?

  5. #5

    Domyślnie