Close

Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 37
  1. #1

    Domyślnie ... D80 i co dalej, dla filmu i potomka

    Drodzy Nikoniarze

    Zakładam ten watek jako nowy na forum ale także jako kilkuletni systemowiec Nikona.
    WITAM WAS.
    W chwili obecnej posiadam Nikona D80 a do tego Nikkora AF-S 18-200VR.
    Jest to mój zestaw uniwersalny, zabieram go na wszystkie wakacje, plenery i „do kotleta”.
    Po 3 latach pojawiły się nowe potrzeby i nowe wymagania dlatego zwracam się do Was.

    Coś o mnie jako fotografie:

    • Jestem tylko ambitnym amatorem
    • 90% zdjęć cykam w jpg uczę się softu
    • 90% mich zdjęć to plenery dlatego póki co było łatwo
    • Najczęściej wykorzystuję program „P” i czasami programy tematyczne – gdy już kompletnie nie idzie mi z manualem
    • Sporo korzystam z drugiego monitora zatem D5100 średnio mi pasuje – ale nie mówię nie
    • Preferuję jeden uniwersalny obiektyw…ale to się zmieni – o czym poniżej
    • Nie musze mieć ani mega szczelnej obudowy ani obrotowego wyświetlacza


    Po co zmiany:
    • W najbliższym czasie powiększy mi się rodzina i na pewno będzie potrzeba kręcenia filmów – to podstawowy powód zmiany puszki, na chwilę obecną wiem tyle że D90 nagrywa 720p a d7000 1080p, pierwsze filmy będą kręcone

    • Przez najbliższy rok zdecydowana większość zdjęć to będą pomieszczenia czyli zakres do 5metrów – wiem mój 18-200 kompletnie się tu nie sprawdzi – dlatego potrzebuję uniwersalnej stałki


    A teraz co chcę zmienić.
    1. Puszka – jestem strasznie zadowolony z D80 ale potrzebny mi upgrade dla filmów, przyda się też szybszy autofocus,