Close

Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 35
  1. #1

    Domyślnie [D3100] Kupno filtra polaryzacyjnego i ustawienia

    Witam

    Posiadam lustrzankę Nikon D3100 z obiektywem Nikkor 18-105 i jestem laikiem co do fotografowania.
    Nie długo wyjeżdżam na wakacje i chce na nich fotografować między innymi małe rzeczki, wodospady i jeziora ( jadę do Plitwic w Chorwacji ) i moje pytanie czy warto w moim przypadku zainwestować w filtr polaryzacyjny ? Ponieważ nie dawno wyczytałem, żeby robić ładne zdjęcia np: wodospadów potrzebny jest taki filtr.

    Tzn: Filtr jako tako na pewno jest dobrą rzeczą ale czy w MOIM przypadku warto jest wydać pieniądze żeby mieć odrobinkę lepszy efekt do użytku domowego ??

    Btw: Mam pytanko odnośnie ustawienia czasu migawki w moim modelu. Czy może mi ktoś powiedzieć ( ktoś kto ma ten model ) jak ręcznie go ustawić ? ( bo tylko znalazłem to w opcji "guide" )

    Jako, że jestem amatorem to czy ktoś mógłby mi DOKŁADNIE napisać jakie ustawienia zastosować aby zrobić takie zdjęcie ( chodzi mi głównie o ten efekt rozmycia wody ) ?



    Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi

  2. #2
    Moderator Konto PREMIUM Awatar Rafał_Sz
    Dołączył
    12 2006
    Miasto
    Jelenia Góra
    Posty
    15 000

    Domyślnie

    Filtr polaryzacyjny doda jedynie smaku kolorom i minimalnie wydłuży ekspozycję. Do takich rozmyć potrzebujesz filtra neutralnego szarego nakręcanego na obiektyw lub z systemu Cokin. Od siły takiego filtra zależy ilość zatrzymanego światła, co skutkuje stosownym wydłużeniem ekspozycji i rozmyciami.

    Czas ustawiasz wyłącznie w trybie S (aparat automatycznie dobierze przysłonę) lub M (tu sam dobierzesz przysłonę).
    To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.

  3. #3

    Domyślnie

    A czy mógłbyś podać przykład takiego filtra i jakie mniej więcej są jego ceny ?

    A i czy takie zdjęcia ( z wydłużeniem czasu ekspozycji ) są możliwe bez statywu ??

  4. #4

    Domyślnie