Close

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 29
  1. #1

    Post Świadoma fotografia uliczna

    Witam,

    mam pytanie czy próbowaliście poprosić kogoś nieznajomego na ulicy w parku czy możecie mu zrobić portret/zdjęcie? jeśli tak to w jaki sposób czy się zgodził jeśli nie to dlaczego? Jak zapytaliście i czy padło z jego/jej strony pytanie A DO CZEGO TO ZDJĘCIE? Co odpowiedzieć w takim wypadku?
    D750, D700, MB D10, Z 16 2.8, N 35 1.8G, N 50 1.8G, N 85 1.8D, SB-800

  2. #2
    Rycerz
    Gość

    Domyślnie

    prawdę warto mówić a nie próbować oszukiwać

  3. #3

    Domyślnie

    Zdarzyło mi się, szczególnie ludziom starszym i/lub bezdomnym. Z młodymi nie mam doświadczenia.
    Zawsze wygląda to tak, że należy pogadać, nieraz nawet długo zanim się w ogóle poruszy temat zdjęć.
    Czasami kończy się tylko na rozmowie - to wynika z przebiegu rozmowy.
    Czasami padały pytania dla jakiej gazety pracuję itp. - więc szczerze trzeba powiedzieć co i jak. W moim przypadku zawsze mówię, że jestem amatorem i fotografuję różnych ludzi.
    Czasem zdarza się tak, że gadka idzie dobrze a gdy pytam czy mogę Pana/Panią sfotografować to ludzie odchodzą, machając rękami w geście dezaprobaty.
    Nie należy się zrażać - zawsze sobie tłumaczę, że jakby do mnie ktoś podszedł z takim pytaniem to też bym odmówił.
    Więc spoko. Trzeba szukać innych modeli
    Scenariusze mogą być różne jak różni są ludzie.
    Jednego lokalnego artystę podchodziłem 3 razy i pomimo super rozmowy o życiu itp. to nie chciał się zgodzić na zdjęcia za żadnym razem, a na koniec rozmowy zawsze mi mówił, żebym go łapał na mieście to może będzie miał lepszy dzień następnym razem
    Myślę, że same rozmowy z takimi doświadczonymi ludźmi są kształcące. To taki inny aspekt całego przedsięwzięcia. Zdjęcia to tylko bonus - albo są albo ich nie ma a rozmowa zostaje na długo.

  4. #4

    Domyślnie