Close

Strona 1 z 7 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 68
  1. #1
    Zbanowany
    Dołączył
    04 2008
    Miasto
    0100110
    Posty
    195

    Domyślnie jaki najlepszy obiektyw macro 60, 70, 90, 100, 105..?

    Witam!
    które z tych obiektywów są najlepsze:

    Nikkor AF-S Micro 60mm f/2,8G
    Sigma 70 mm f/2,8 EX DG MACRO
    Sigma Macro 90/2.8
    Tamron 90 f/2.8 SP AF Di Macro
    TOKINA 100 mm f/2.8 AT-X PRO D MACRO
    SIGMA 105mm f/2.8 MACRO
    Nikkor 105/2.8 Macro(używka)

    jestem zielony z makro. co polecacie? wszystkie te obiektywy mają podobną cenę co o nich sądzicie i który byście wybrali? proszę o wypowiedzi korzystających z tych obiektywów bądź znających temat. Wypowiedzi czysto hipotetyczne nie tutaj.. Taki wątek można podkleić i nie jednemu początkującemu pomóc w wyborze.
    Ostatnio edytowane przez trrr ; 29-11-2008 o 12:17

  2. #2

    Domyślnie

    Było nie raz opisane na forum, do macro idealna ogniskowa to około 100mm ze względu kompromisy: odległość od przedmiotu, czasy z ręki, łatwiejsze zwiększenie odwzorowania pierścieniami (niż przy dłuższych ogniskowych).
    Z wymienionych śmiało można polecić tamrona 90, sigme 105 i nikkora 105 (nie AF-S)
    D700 | F5 | F4 | F3 | F2 | F | FM2n | NIKOMAT FTn | Fuji X100
    AF16/2.8D | AF20-35/2.8D | AF70-180/4.5-5.6D ED Micro | AF80-200/2.8D ED | AF85/1.4D | AF105/2D DC | AF135/2D DC

    MF16/3.5Ai | MF20/4Ai | MF28/2Ai | MF55/1.2Ai | MF105/2.5Ai
    MF 50/1.4S | MF 50/1.4S-C | MF 10.5cm/2.5P | MF 105/2.5P



  3. #3

    Domyślnie