Close

Strona 1 z 14 12311 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 134
  1. #1

    Domyślnie Szambo językowe

    Czytam Forum od prawie roku. I z moich obserwacji wysnułem bardzo smutny wniosek. Coraz gorzej posługujemy się naszym ojczystym językiem. O ile pewne kwestie będą uchodzić "na sucho" w języku mówionym, o tyle w języku "pisanym" są już nie do zaakceptowania. I nie chodzi mi wcale o nieużywanie polskich czcionek (chociaż ich brak często powoduje różną interpretację tekstu), nie mówię o błędach logicznych. Mam na myśli nagminne błędy ortograficzne i językowe oraz stylistyczne.
    I żeby było jasne - nie jestem nauczycielem, nie jestem filologiem polskim - ani z zawodu ani z wykształcenia. Tak mnie w moich czasach szkolnych nauczono i tak już pozostało do dnia dzisiejszego.
    Ciekaw jestem Waszych odczuć. Czy to tylko ja jestem nadwrażliwy?

    Pozdrawiam
    Yoora


    a n a l o g o w i o r t o d o k s i . p l

  2. #2

    Domyślnie

    No właśnie - i mnie się zdarzyła literówka - i to w tytule. Na szczęście któryś z modów poprawił. Dzięki.
    Ostatnio edytowane przez Yoora ; 25-09-2008 o 15:36
    Yoora


    a n a l o g o w i o r t o d o k s i . p l

  3. #3

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Yoora Zobacz posta
    No właśnie - i mnie się zdarzyła literówka - i to w tytule.
    Poprawione Co do tematu - zgadzam się w 100%. Jest wiele osób, które posługują się poprawną polszczyzną, ale mam wrażenie jeszcze więcej takich, które tego nie robią. Momentami nawet głupio mi używać znaków diakrytycznych, bo wiele rzeczy, z regulaminami włącznie, jest tutaj bez "ogonków"

  4. #4

    Domyślnie

    nie, nie jestes. tez zauwazam spore niechlujstwo, zwlaszcza jako byly tlumacz, czyli osoba nauczona
    starannego doboru slow, stosowania slow zgodnych ze slownikiem nie "ulicznymi" spolszczeniami,
    dobrej ortografii, przyzwoitej interpunkcji i stylistyki. przy czym, o ile jeszcze przypadki ortograficzne