Close

Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Wątek: Pytanko o D5100

  1. #1

    Domyślnie Pytanko o D5100

    Dzień dobry.
    Posiadam Nikona D5100 i mam taki problem. Gdy robię zdjęcia w nocy to co drugie - trzecie zdjęcie wychodzi zamazane. Aparat stoi na statywie, a zdjęcie jest jest robione za pomocą pilota Pixel TW - 282TX. To samo dzieje się przy kręceniu filmów aparat ciągle szuka ostrości. Zmieniałem ustawienia z auto np. na portret nocny i jest to samo. Już kiedyś oddawałem obiektyw do naprawy (niestety nie do serwisu) bo w ogóle nie łapał ostrości. Jestem totalnym amatorem jeśli chodzi o fotografie i nie wiem może coś przestawiłem na obiektywie. Może ktoś coś poradzi, a jak nie to trzeba będzie go wysłać do naprawy, ale tym razem do serwisu Nikona.

  2. #2

    Domyślnie

    Zdjęcia nocne robi się bez AF, polecam przejrzeć dział http://forum.nikoniarze.pl/forumdisplay.php?f=20

  3. #3

    Domyślnie

    Pytanie co to za statyw, miałem jakąś pożyczoną imitację statywu (Hama), to tańczył od samego klapnięcia lustrem

  4. #4

    Domyślnie

    Jaki obiektyw? VR wyłączone?

  5. #5

    Domyślnie

    Obiektyw Nikon DX Nikkor 18-55mm. VR wyłączone.

  6. #6

    Domyślnie

    No ale nie szukaj VR tylko skup się na tym co napisał Ci kolega wyżej. W ciemności aparat nie znajdzie osrości, jak już znajdzie jakiś punkt "zaczepienia" to tam ją ustawi. Musisz ustawić ostrość ręcznie.

  7. #7

    Domyślnie

    Pozostawienie włączonego VR to jeden z podstawowych błędów przy zdjęciach ze statywu. VR potrafi nieźle zniszczyć ostrość. Ale faktycznie w tym przypadku prawdopodobnie trzeba po prostu wyłączyć AF. AF nie działa w ciemności. I tak dobrze, że ponad połowa nocnych zdjęć wychodzi autorowi ostra

  8. #8

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sl011 Zobacz posta
    VR potrafi nieźle zniszczyć ostrość.