Close

Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
  1. #1

    Domyślnie Wysyłanie plików w formacie NEF

    Cześć, mam pytanie odnośnie przesyłania plików NEF. Może to dość banalne, jednak potrzebuję jasnej odpowiedzi, bo ja nie mam doświadczenia w tym temacie.

    Zdjęcia robię w formacie NEF, są to głównie ludzie. Co zrobić w sytuacji, kiedy proszą oni o wysłanie zdjęć na których się znajdują? Nie wyślę w tym formacie, bo prawdopodobnie nie będą wiedzieli co z nimi robić. Jak więc wysłać takie zdjęcia w sposób, aby nie straciły one swojej jakości? Przekonwertować je na JPEG?

    Z góry dziękuję za odpowiedź!

  2. #2
    ksh
    Gość

    Domyślnie

    Cześć, pytasz o podstawach, które trzeba poznać przed wciśnięciem spustu w aparacie i to jeszcze dla "ludzi, którzy proszą o wysłanie zdjęć".
    Zdjęcia w formacie nef trzeba wywołać programem, podstawowe programy masz na stronie nikona, a zaawansowane jak np Lightroom trzeba sobie kupić, wtedy masz możliwość wywołania zdjęcia jak TY chcesz lub jak ci ludzie chcą i zapisanie w formacie jaki potrzeba czyli najczęściej jpg.
    Inna opcja to robić zdjęcia w jpg ale chyba nie o to chodzi, a zwykła konwersja z nef do jpg z automatu da najgorsze efekty.

  3. #3

    Domyślnie

    Nie rozumiem sensu komentarza odnośnie "ludzi, którzy proszą o wysłanie zdjęć". Jak znajomy chce zdjęcie, to chcę wiedzieć w jaki sposób wysłać mu w formacie, który będzie mógł otworzyć.
    Wcześniej robiłam zdjęcia w formacie JPG, ale teraz widzę różnicę w jakości, której wcześniej nie zauważałam... Dzięki za odpowiedź! Na pewno skorzystam z któregoś programu.

  4. #4

    Domyślnie

    Piszesz jakbyś nie używała żadnej wywoływarki do RAWów. Sama gdzieś prezentujesz swoje zdjęcia? RAWa jako takiego nie da się obejrzeć, zawsze patrzysz na jego interpretację przez oprogramowanie, aparatu, komputera, urządzenia mobilnego.