Close

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17
  1. #1

    Domyślnie Zestaw obiektywów do D7100 - żeby nie zbankrutować

    Dzień dobry. Planuję kupić D7100 i w związku z tym mam mnóstwo wątpliwości i pytań. Jestem amatorką, a to będzie moja pierwsza lustrzanka.

    Pierwsze pytanie: czy jest sens kupować taki kit: NIKKOR 18-55mm F/3.5-5.6G VR, czy sobie darować i kupić tylko body? A może jakiś inny kitowy obiektyw?

    Drugie pytanie: w jaki obiektyw zaopatrzyć się na początek?

    Moje potrzeby:

    - ma być ostro;
    - w pierwszej kolejności potrzebuję obiektywu do fotografowania przedmiotów z kolekcji porcelany i szkła (do wrzucania potem do sieci). Wolałabym, żeby fragmenty kolekcji były prezentowane w domowych warunkach, na stoliku, komodzie; czyli namiot bezcieniowy na razie odpada. Niżej podaję linki do zdjęć, o jaki rodzaj prezentacji mi chodzi. W skrócie: czasem ma być duża głębia ostrości, żeby objąć całą scenografię, czasem potrzeba będzie wydobyć obiekt z tła, żeby go mocno wyeksponować. Zdjęcia mogę robić ze statywu. Mieszkanie mam ciemne, mało wpada światła słonecznego, więc pewnie lampy będą konieczne.
    - chcę fotografować kota. Jest młody, szybki, wściekły i nie znosi pozować. Musi być inny obiektyw, niż do celów powyżej? Jaki? Oczywiście tu fotografowanie z ręki.
    - a potem chcę także fotografować trochę przyrody (z bliska, z dala), krajobrazy, jakieś szersze kadry. Jakiś przyzwoity zoom, makro też by się przydało, ale to w dalszej perspektywie pewnie.

    Do "reporterskich" kadrów mam kompaktowego fudżika.

    Jaki dobrać zestaw, żeby nie zbankrutować? Już samo body to ponad 3k :/

    Podaję linki do przykładowych zdjęć z sieci:

    http://tnij.at/kolekc1

    https://www.pictastar.com/view/1552650493863174519

    http://tnij.at/figcm
    Ostatnio edytowane przez spiritus ; 28-11-2017 o 11:27

  2. #2
    ksh
    Gość

    Domyślnie