Close

Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
  1. #1

    Domyślnie Fotografia kwiatów

    Witam,
    jestem totalnym amatorem, jeżeli chodzi o fotografię.
    Potrzebuję rady odnośnie wyboru pierwszego sprzętu - aparatu i obiektywów.
    Aparat potrzebny mi jest do pracy - głównie fotografia kwiatów, bukietów, czasami większej kompozycji.
    Zamierzam wybrać się na kursy do Akademii Nikona, żeby ogarnąć podstawową wiedzę, ale najpierw wypadałoby zakupić sprzęt
    Może ktoś może coś poradzić ?

  2. #2
    ksh
    Gość

    Domyślnie

    Witaj, napisz jakie kwoty wchodzą w grę bo jak pewnie wiesz rozrzut cenowy spory, druga sprawa czy aparat ma być tylko do tego czy też do wycieczkowo spacerowych pstryków też, no i jeszcze odnośnie zdjęć w pracy jak wygląda sprawa światła ?

  3. #3

    Domyślnie

    Chciałabym się z całością inwestycji zmieścić w 3-4tys.
    Generalnie aparat będzie użytkowany głównie do tych celów, inne - typu wycieczki itd. przypuszczam, że bardzo sporadycznie.
    W kwestii światła - dotychczas zdjęcia starałam się robić na zewnątrz, w ogrodzie, przy dziennym świetle.
    Jak na razie kilka osób polecało mi Nikona D3400? Z resztą sam Nikon na swojej stronie rekomentuje go dla początkujących.

  4. #4

    Domyślnie

    Aparat rzecz ważna - ale ważniejsza optyka. Planujesz robić szerokie plany czy zbliżenia? W tym drugim przypadku warto pomyśleć o jakimś jasnym obiektywie, optymalne byłoby szkło makro. Nieźle potrafi się sprawdzać Nikkor 50/1.8. Mam kolegę który tym szkłem piękne zdjęcia kwiatów w ogrodzie robi. Możesz ewentualnie rozważyć zakup jasnego zooma, zamiast standardowego szkła kitowego (typu 18-55 albo 18-105). Pewnie ktoś tu zaraz poleci Sigmę 17-50/2.8. Ja lubiłem Sigmę 17-70/2.8-4.0 - za szeroki zakres zooma, w sumie niezłą jasność i całkiem sympatyczny i użyteczny tryb makro.
    Nikon FX i Olympus m4/3

  5. #5
    ksh
    Gość

    Domyślnie