Close

Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
  1. #1

    Domyślnie aparat dla artysty - pomóżcie wybrać

    Hej, jestem tu nowy i na wstępie chciałem powiedzieć CZEŚĆ :D
    Jeśli wątek wydaje sie być powtórzony, albo nie w tym miejscu, do admina z góry sorry.

    Słuchajcie, bo opcja jest tego typu, że też jestem zupełnie nowy w systemie Nikona, już 12 lat rypie na Canonie, ale mam dość.. szczerze, nie mam ochoty inwestować w brand, który cofa sie w rozwoju.

    Pomóżcie mi dobrać puszkę, bo mam tzw. information overload.. Z optyką sobie dam rade.

    Budżet za body 4k --> 6k max

    Biorę pod uwagę d7200, d610 albo zaciorany d750, jeśli mnie przekonacie mogę jakoś wyzipać na d500 ( używki ofc )

    Fotografia jaką się zajmuję: konceptualna, inscenizowana, makro, street minimal: travel; w studio: portrety, martwa natura, produktowe; raz na jakiś czas reportaż, wesela wiadomo..

    Co bym chciał od aparatu..?
    Jak najlepszej rozdzielczości i jakości wydruków, które mogę zrobić, załóżmy 200x200cm tak, aby to jeszcze można było jakoś oglądać z odległości metra?
    Nie potrzebuje jakoś bardzo wysokich czułości ISO, jeśli 3200-6400 nie będą tak zaszumione to będę zadowolony, jednak 1600iso crystal clear would be nice.
    Solidny DR! przy wykręcaniu cieni, było by ekstra nie wrzucać szumu do obrazka
    Autofocus nie musi być szybki, ale zależy mi na jak najszerszym rozłożeniu pól AF (d610 wąsko, d500 bajka) bonusowo focus picking tez byłby mile widziany (helios, jupiter, takumar, wiecie)
    Prędkość migawki, zdjęcia seryjne i bufor są absolutnie nie znaczące, nie musi być szybko i dużo FPS
    Opcja video jak i tilti-shifti-touchy screen może nie istnieć
    Też dobrze, aby był lekki i miał wifi

    I co myślicie co mi doradzicie? :D
    Jeszcze wtrącę, że byłbym bardziej przychylny do APS-C, wiem wiem, epicki bokeh tylko na 35mm, odwzorowanie kolorów, bo profesjonalnie i w ogóle, ale jednak crop do moich prac makro robi swoje.

    pozdrawiam!

  2. #2
    ksh