Close

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13
  1. #1

    Domyślnie Problem z prześwietlaniem białych elementów na zdjęciach

    Witam. Jestem początkującym amatorem fotografii przyrodniczej, a konkretnie ptaków. Posiadam Nikona 5200 + Tamron 150-600. Generalnie nie narzekam na jakość zrobionych zdjęć. Nie jestem jeszcze na etapie robienia zdjęć w programach PSAM, robię je głównie na programie ruchowym i mam problem z robieniem zdjęć w ostrym świetle (słońce wczesnopopołudniowe). Zdjęcia wychodzą mi prześwietlone, a białe elementy tworzą zlaną jasną plamę bez wyszczególnionych innych kolorów. Czy jest to problem ISO ? (w tym programie jest ustawiony auto), czy to balans bieli? czy jakiś inny czynnik. Jak można sobie z tym poradzić i jakie ustawienia mogą w tym pomóc. Poniżej zamieszczam dwa przykłady zdjęć (jeśli się załadują) z tym problemem. Na jednym czapla biała jest białą plamą (słońce było za mną i centralnie oświetlało ptaka - odległość była spora więc zdjęcie nie jest ostre), na drugim pliszka siwa skacze po polu i zarówno ptak jak i ziemia są blade, nie ma kolorów które widać było gołym okiem.




  2. #2

    Domyślnie

    Jak masz ISO 1600 w słoneczny dzień i czasy rzędu 1/125 to dziwisz się, że w ostrym słońcu masz przepały
    Sony A7 | Voigtlander 15/4.5 III | Tamron 28-75/2.8 RXD | Fuji 55/1.8


  3. #3
    ksh
    Gość

    Domyślnie

    Jakbym kupił obiektyw za tyle kasy to bym się przynajmniej nauczył obsługi i poprawnej ekspozycji, zacznij na początek od trybu A, od zrozumienia podstaw zależności ISO, czasu i przysłony.

  4. #4

    Domyślnie