Close

Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
  1. #1

    Domyślnie Prawa autorskie, jak to wygląda

    Witam
    Mam pytanko dotyczące wykorzystania mojego zdjęcia na plakacie informacyjnym. Sprawa przedstwaia się tak....jakiś czas temu robiłem zdjęcia na imprezie masowej za darmo/nie komercyjnie(nadmienię że jestem amatorem fotografem) . Była to impreza charytatywna (maraton Zumby) i rozdałem wszystkim instruktorkom które ten maraton prowadziły moje zdjęcia jak tańczą na scenie(zdjęcia zawsze podpisuję swoim logiem). I jeżeli osoba której dałem zdjęcie dała je do instytucji X w celu umieszczenia na plakacie to czy grafik robiący plakat musi umieścić autora zdjęcia (zdjęcie było podpisane) jak to jest odnośnie praw autorskich
    Nikon D7000
    obiektywy: Nikkor AF-S 18-105mmG DX VR ED, Nikkor 55-300mm VRII DX ED, Sigma 10-20mm DC EX, Nikkor 35mm 1:1,8DX

  2. #2

    Domyślnie

    Dz.U. 1994 Nr 24 poz. 83
    tj. Dz.U. 2017 poz. 880


    Rozdział 3, Oddział 1, Art. 16.

    Jeżeli ustawa nie stanowi inaczej, autorskie prawa osobiste chronią nieograniczoną w czasie i niepodlegającą
    zrzeczeniu się lub zbyciu więź twórcy z utworem, a w szczególności prawo do:
    1) autorstwa utworu;
    2) oznaczenia utworu swoim nazwiskiem lub pseudonimem albo do udostępniania go anonimowo;
    3) nienaruszalności treści i formy utworu oraz jego rzetelnego wykorzystania;
    4) decydowania o pierwszym udostępnieniu utworu publiczności;
    5) nadzoru nad sposobem korzystania z utworu.

    Jak wynika z powyższego tekstu grafik musi umieścić informacje o Twoim autorstwie, jeśli tylko sobie tego zażyczysz. Pomijając wszystkie kwestie finansowe masz prawo żądać oznaczania swoich prac i nie musi być nazwisko. Wiadomo, że na plakacie wstawianie na zdjęcie loga może być słabym pomysłem, ale umieszczenie gdzieś z boku napisu z nazwiskiem/pseudonimem nie powinno spotkać się z oporem.