Close

Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
  1. #1

    Domyślnie Nikkor 85/1.8 - USZKODZONY AF - proszę o pomoc

    Proszę o pomoc, radę, co powinienem zrobić. Dziś podczas zlecenia na szczęście już pod koniec padł mi AF w Nikkor 85/1.8 (bez D). Przy zmianie obiektywu znalazłem luzem śrubkę lub coś takiego. Myślałem, że dobrze zabezpieczyłem tą śrubkę, ale po zleceniu niestety już jej nie znalazłem :/ Nie wiem więc, co powinno być konkretnie w tym pustym miejscu? Obiektywem mogę ostrzyć manualnie, działa potwierdzenie ostrości, po założeniu na body śrubokręt jakby nie sięga do śrubki od obiektywu. Tak to widzę, a nie znam się na tych sprawach zupełnie. Proszę o doradzenie, czy ktoś się orientuje w kosztach i co mogło się stać. Czy wystarczy kupić tą część, czy to wymaga jakiejś naprawy?

    Wspomnę też, że obiektyw nie jest pierwszej młodości.

    Dziękuję za sugestie.

    1. uszkodzenie śrubki od AF?

    2. dla porównania sprawny AF w Nikkor 24/2.8D
    Trochę puszek i szkiełek

  2. #2

    Domyślnie

    Zgubiłeś gniazdo "śrubokręta". Koszt raczej niewielki nawet jeśli trzeba by było dorobić.

  3. #3

    Domyślnie

    Dzięki za info, już coś wiem w takim razie. Ale znaleźć tego nie mogę... to fachowa nazwa?
    Trochę puszek i szkiełek

  4. #4

    Domyślnie

    W sklepach tego raczej nie znajdziesz. Napisz do @TOP67

  5. #5

    Domyślnie

    W porządku, dziękuję za szybką pomoc.
    Trochę puszek i szkiełek

  6. #6

    Domyślnie

    Czy ktoś z Was wie, czy mogę to "coś" wykręcić z innego obiektywu, abym miał tymczasowo sprawną tą 85-tkę? Chodzi o to, że rzadko zakładam 50/1.8D i może jest możliwość takiej zamiany, zanim nie będę miał dorobionej tej części. Na razie niestety TOP67 nie ma jak się podjąć naprawy, a przez długi weekend wiele nie zdziałam.
    Trochę puszek i szkiełek

  7. #7

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Carolco Zobacz posta