Close

Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4
  1. #1

    Domyślnie Coś upolowałem !

    Jak dotąd przyroda a zwłaszcza ptaki nie były moją domeną, ale kiedyś trzeba zacząć Szkło w opinii wielu niezbyt nadające się do tego celu, bo nikkor 55-300, jednak chyba dał radę.
    Fota zrobiona tak przypadkiem przez okno w aucie, stojąc gdzieś w polach.


    Nie znam się na ptakach, więc w razie pomyłki poprawcie, ale chyba to jest drozd kwiczoł.

  2. #2

    Domyślnie

    Średnio właśnie dał radę. Sam mam podobny bo 70-300 i nie podobają mi się zdjęcia ptaków z niego. Zbyt mała separacja tła co wprowadza zamęt. I nie dlatego że są to szkła ciemne a dlatego że właśnie ogniskowa jest za krótka. Sigma na 500-600mm mimo ciemnicy separuje wspaniale dlatego 55-300 i 70-300 srednio się nadają, no chyba ze stanie się blisko obiektu wtedy rozmycie mimo słabego światła jest zacne. Niestety do większości ptaków ciężko podejść zostaje tylko zasiadka.

  3. #3

    Domyślnie

    Odebrałem 2 tygodnie temu sprzęt z serwisu gdzie kalibrowali mi AF (korpus i szkła), w związku z czym byłem ciekaw czy jest lepiej niż poprzednio. Na czymś chciałem to sprawdzić.
    Ptaki to trudny temat, stąd też, biorąc pod uwagę "klasę" szkła i warunki należy uznać, że serwis zrobił dobrą robotę. Przez chwilę obserwowałem jak kilka drozdów mocuje się z dżdżownicami sprytnie wyciągając je z ornego. Ten podszedł "w pole rażenia" więc spróbowałem go upolować. Udało się.
    Noszę się z zamiarem zakupu czegoś dłuższego, bo nie wykluczam, że będę spędzał czas wolny siedząc pod jakimś maskowaniem w oczekiwaniu na coś fruwającego. Na razie wolę sprawdzić to unikając większych kosztów. Jak mi się ta zabawa spodoba to uzupełnię szklarnię.

  4. #4

    Domyślnie