Close

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11
  1. #1

    Domyślnie Jak robić zdjęcia w słońcu?

    Witam, mam kilka pytań. Jestem miłośnikiem i amatorem footgrafii portretowej. Mam kilka pytań odnośnie tego jak dobrze ustawić aparat / modela przy fotografowaniu w dość ostrym słońcu.

    1. Prawdą jest że ja jako fotograf powinienem mieć słońce za plecami?
    2. Jak dobrze ustawić balans bieli dla światła słoncznego?
    3. Jak dobrze używać opcji D-Lighting?
    4. Jak zrobić aby portretowana osoba (skóra, twarz) tak mocno nie odbiegały od tła i nie były tak mocno "rozświetlone"
    5. Jakie pomiaru ekspozycji najlepiej używać? Matrycowego , centralnie ważonego czy punktowego?
    6. Czy filtr szary pomógłby mi zredukować prześwietloną twarz?

    Tylko tyle pytań nasuwa mi się na myśl. Jak ktoś ma jakieś ciekawe rady to chętnie posłucham.

    P.S Mam zamiar kupić duża blendę do poprawy doświetlenia twarzy. Będzie to dobry pomysł? Oraz jak dobrze z niej korzystać.

    Dodam jeszcze, że fotografowanie w lekkich warunkach (słabsze słońce itd.) idzie mi bardzo dobrze. Mam problem jedynie z fotografowaniem w lecie

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za jakieś odpowiedzi

  2. #2

    Domyślnie

    ad.1. Nie jest to prawdą. Słońce może być gdzie się chce. Trzeba tylko umieć odpowiednio doświetlić.
    Ad.2. Najlepiej nie ustawiać wcale. Robić w RAWach i WB ustawia się na komputerze.
    Ad.3. Nie używać. Nie ma ona żadnego znaczenia przy RAWach.
    Ad.4. Odpowiednio ustawić ekspozycję, a w razie potrzeby doświetlić osobę blendą lub lampą.
    Ad.5. odpowiedniego do warunków i oczekiwanego efektu. Przykładowo przy lampie błyskowej TTL-BL nie działa przy punktowym.
    Ad.6. A skąd filtr ma wiedzieć co masz w kadrze. Działa on na cały kadr jednakowo.
    Certo Six 2.8/80, Zenity, Praktica BX20
    Nikon
    D7000; S17-50/2.8, D610; 16--200/2.8, T70-300USD | Metz 50 AF-1

  3. #3

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez GonzoG Zobacz posta