Close

Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
  1. #1

    Domyślnie Obiketyw do D3300, Makro + szeroki

    Witam,

    Posiadam D3300, jestem raczej początkującym fotografem.
    Aktualnie posiadam podstawowe szkło NIKKOR 18-55 VR AF-S DX

    Poszukuje obiektywu do robienia zdjęć MACRO, generalnie potrzebuję dobrego zbliżenia.
    Dodatkowy obiektyw do zdjęć szerokokątnych - pejzaże.

    Idealnym rozwiązaniem było by połączenie tych 2 obiektywów w jeden

    Wiem, że nie jest to idealnie możliwe, ale może ktoś coś doradzi, bo aktualnie nie wiem jeszcze jaką drogę zdjęć obiorę czy będzie to makro, czy pejzaże.
    Myślałem o tym Tamron 18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD (Model B00. http://www.tamron.eu/pl/obiektywy/af...-di-ii-vc-pzd/
    Dało by mi to na początek chyba wszystko czego potrzebuję.

    Możecie coś polecić ?

    Przedział cenowy do 1800 zł maks, bo nie wiem w którym kierunku się będę rozwijał.

  2. #2

    Domyślnie

    Połączenie makro i szerokiego kąta? Niby się nie da... ale...

    http://www.optyczne.pl/8515-news-Ven...1:1_Macro.html

    Ewentualnie:
    Kup obiektyw szerokokątny z zakresu 24-28mm (koniecznie z pierścieniem przysłony), zamocuj odwrotnie przez pierścień odwrotnego mocowania. Oczywiście pamiętaj, że nie będziesz mieć pomiaru światła i żadnej automatyki, za to ogromne powiększenia. A znając D3300, w normalnej fotografii nie będziesz mieć AF, bo pierścień przysłony mają starsze serie obiektywów.

    Nie kupuj zoomów do makro. Te dopiski "Macro" w obiektywach, to tylko chwyt marketingowy.
    Pozdrawiam, Dariusz Kucharski
    | DA | WWW | Blog |
    D800 D300s | N14-24G N24-70G N70-300VR T150-600 N60D N85PC N105D Trioplan100 Takumar28 Σ10-20mkI T17-50mkI | SB-900x2 Manfrotto 055xprob 322RC2 +duperele

  3. #3

    Domyślnie