Close

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20
  1. #1

    Domyślnie Filtr szary połówkowy 67mm?

    Witam jestem zielona w tematach filtrów, potrzebuje kupić filtr szary połówkowy 67mm, obiektyw to standardowy 18-105. Przeczytałam mnóstwo wątków kup marumi, hoya, Cokin, hama nie jednak inny i niestety zrobiło mi to nieźle bajzel w głowie
    mój budżet to 250zł prosiłabym o konkretna rade oparta na własnym doświadczeniu Dziękuję z góry

  2. #2

    Domyślnie

    Witam,

    Filtry szare połówkowe nakręcane są moim zdaniem bez sensu. Linia podziału jest zawsze w tym samym miejscu.
    Patrz na filtry wsadzane w tzw. holder. Często znane są pod nazwą "filtr typu Cokin" - od firmy Cokin, która to produkuje takie filtry.
    Takie filtry dają możliwość ustawienia linii podziału w dogodnym dla nas miejscu.

    Jaka moc filtra Cię interesuje?
    Pozdrawiam | D610 | 16-35 | 35 | 50 | 85 | 70-300 | X100T | X70 + WCL | thewanderingpath.com | instagram

  3. #3

    Domyślnie

    czyli musiałabym zakupić adapter, holder i filtr z cokina?

    moc filtra? do krajobrazów jaki byś mógł polecić na początek?

  4. #4

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mar277 Zobacz posta
    prosiłabym o konkretna rade oparta na własnym doświadczeniu Dziękuję z góry

    Używałem systemu Cokin parę lat temu - jak fotografowałem D80. Oczywiście system umożliwia stosowanie wielu różnorakich filtrów (szare ND, kolorowe, całe/połówkowe, efektowe, polaryzacyjne, itd), ale ja stosowałem tylko szare połówkowe do krajobrazu i szerokich ujęć architektury.

    Na początku sfrajerowałem się i kupiłem oryginalny holder Cokina, ale jako drugi kupiłem na ebayu za 2 dolary czy podobną kwotę chińczyka i podróbka okazała się lepsza niż oryginał, nie mówiąc o tym, że była tańsza kilkadziesiąt razy. Na allegro widzę jakieś holdery za mniej niż 10 zł i myślę, że będą OK - to nie jest skomplikowany wyrób, tylko wytłoczka z plastiku.