Close

Strona 1 z 16 12311 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 154
  1. #1

    Domyślnie Wróciłem do DX

    Tak jak kilkakrotnie zapowiadałem, sprzedałem D750 i wróciłem do DX. Ponieważ dostaję PM z pytaniami o powody, postanowiłem o tym napisać.

    Dlaczego?
    Przez obiektywy. Dokładniej, to przez ich wielkość oraz brak dobrego UWA na FX. Robię głównie zdjęcia w podróży. Dużo latam tanimi liniami, gdzie wielkość bagażu jest ograniczona. Również bieganie cały dzień z paroma kilogramami swoje robi. Pod FX miałem jako standardowy obiektyw Nikkora 24-120/4, który jest świetny, ale ciężki i niewygodny gdy się rozsunie. Dlatego mam też Nikkora 24-85VR, którego zabierałem częściej, pomimo mniejszego zakresu, dystorsji i gorszej pracy pod światło. A raz w desperacji zabrałem starego Nikkora 28-200. Teraz mam Nikkora 16-80/2.8-4.0, który ma zakres identyczny jak 24-120/4. Na szerokim końcu jest jaśniejszy o 1EV, co rekompensuje szumy mniejszej matrycy.
    Jeszcze gorzej było z UWA. Nikkor 14-24/2.8 całkowicie u mnie odpada przez gabaryty (filtrów nie używam). Nikkory 16-35/4 miałem cztery i wszystkie były gorsze od 18-35G. Zatem podstawowym UWA był u mnie Nikkor 18-35G, ale jednak to nie ta szerokość. Dlatego targałem dodatkowo Samyanga 14/2.8 z tym ogromnym deklem. A na DX są dwa genialne obiektywy: Nikkor 10-24 i Sigma 8-16. Ponieważ kupiłem nową Sigmę za 1700 zł, to na Nikkora zapoluję za jakiś czas.

    Czy to dla wszystkich?
    Nie. Gdybym robił portrety lub reporterkę, zdecydowanie został bym w FX. Nikon D750 jest naprawdę świetnym aparatem i bardzo gorąco go polecam. Ale do zdjęć krajobrazowych nie jest niezbędny. Gdyby nie banding w D7100, pewnie bym nie kupił D600 i do dzisiaj nim fotografował. Zresztą zamierzam kupić używane D600, żeby mieć na czym testować naprawiane obiektywy.

    edit: Do reporterki mam aktualnie D600 + 24-70/2.8. A do DX Nikkora AF-P 10-20VR i Sigmę 8-16.
    Ostatnio edytowane przez TOP67 ; 18-03-2018 o 13:28
    Z6II + N 17-28/2.8, N 28-75/2.8, N 70-180/2.8, N 24-200, T 70-300Z, N 40/2.0, V 85/1.8.
    D750/800 + T 17-35, N 24-70/2.8, N 28/1.8G, N 50/1.8G, S 135/1.8 Art.

    było D70, D40, D60, D80, D90, D700, D7000, D7100, D600, D750, D7200, D7500, Z5.

    moje pstryki, na fejsie, instagram

  2. #2

    Domyślnie

    A jak oceniasz praktyczne róźnice między 600, d750 i d7200, jeśli chodzi o DR na najniższych ISO ? Z suchych cyfr w testach na dxomark wynikałoby, że są bardzo zbliżone.

    Czy ilość detalu na d7200 z sigma 8-16 jest zauważalnie mniejsza niż na zoomie UWA podpiętym pod d750 czy d600 ?
    Nie zdecydowałem się na d7100 z uwagi na banding. Miałem kupić d7200 , ale cena nowego jest teraz równa używanym d610 stąd mój dylemat (99% moich zdjęć to architektura i to w znacznej części robiona wspomnianą sigmą).

  3. #3

    Domyślnie

    cały czas powtarzam DX nie jest wersją "bieda system" FX - to jest inny system i dla osób, które są świadome swoich potrzeb - są to równorzędne systemy

    DUNE - 7100 zrobiłem ok 15 000 fotek, nie wiem co to banding
    puszki, słoiki i troszkę światła w ciemności

  4. #4

    Domyślnie

    TOP67, witaj w klubie .
    Po prawie 2 latach użytkowania body FX (D600 btw. sprzedam w dobrej cenie), odkupiłem D7100 i w tym kierunku pójdę. Nie wiem jak autor, ale w moim przypadku, było to czysto amatorsko. Po prostu lubię w rękach mieć coś do robienia zdjęć, a na życie i rodzinę zarabiam inaczej. W temacie FX mam to samo odczucie, że jest na prawdę fenomenalny, ale cena i wielkość przemawiają do rozumu. Kupiłem S18-35 f1.8 i jest tak ostro jak na 24-70, niestety zakres nie do końca ten sam, ale obiektyw wart swoich pieniędzy i dużo tańszy. Spróbuje jeszcze 17-55 za ok €500, bez potrzeby wydawania dwa razy tyle na 24-70. Jedyne co zostawię z FX-a to 70-200 Nikkor-a. UWA na DX? Proszę bardzo, niezawodna i niedroga S10-20 w pierwszej wersji.
    D700, S24-105/4 ART.

    "...the first thing that you want, will be the last thing you'll ever need"

  5. #5

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bogdi64 Zobacz posta
    (...)

    DUNE - 7100 zrobiłem ok 15 000 fotek, nie wiem co to banding
    Nie kwestionuję tego, ale przy mocnym wyciąganiu cieni na d7100 pojawi się banding, podczas gdy d7200 będzie go pozbawiony. Widać to np. na zdjęciach w porównywarce DR na dpreview.com.

  6. #6

    Domyślnie

    A nie myślałeś o Olympusie? Tam są mega szkła. Ogólnie Olympus nieźle dba o jakość swoich produktów. Mały i uszczelniony. Sam go mocno rozważam.
    Ostatnio edytowane przez Umbra ; 28-08-2015 o 23:15

  7. #7

    Domyślnie

    nigdy nie wyciągam cieni aż do tego stopnia, staram się poprawnie naświetlać, gdy rozpiętość jest zbyt duża robię parę klatek w różnej korekcji, staram się przede wszystkim poprawnie naświetlać i nie przejmuje się testami
    puszki, słoiki i troszkę światła w ciemności

  8. #8
    maniak666
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bogdi64 Zobacz posta
    nigdy nie wyciągam cieni aż do tego stopnia, staram się poprawnie naświetlać, gdy rozpiętość jest zbyt duża robię parę klatek w różnej korekcji, staram się przede wszystkim poprawnie naświetlać i nie przejmuje się testami
    Temu Panu polać, a post przykleić

  9. #9

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Umbra Zobacz posta
    A nie myślałeś o Olympusie? Tam są mega szkła. Ogólnie Olympus nieźle dba o jakość swoich produktów. Mały i uszczelniony. Sam go mocno rozważam.
    Nie. Nam NEX6, testowałem OM-D i Fuji X-T1. Ale to jednak nie lustrzanki. Obraz na matówce, szybkość AF, czas pracy na baterii itp.
    Z6II + N 17-28/2.8, N 28-75/2.8, N 70-180/2.8, N 24-200, T 70-300Z, N 40/2.0, V 85/1.8.
    D750/800 + T 17-35, N 24-70/2.8, N 28/1.8G, N 50/1.8G, S 135/1.8 Art.

    było D70, D40, D60, D80, D90, D700, D7000, D7100, D600, D750, D7200, D7500, Z5.

    moje pstryki, na fejsie, instagram

  10. #10

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bogdi64 Zobacz posta
    nigdy nie wyciągam cieni aż do tego stopnia, staram się poprawnie naświetlać, gdy rozpiętość jest zbyt duża robię parę klatek w różnej korekcji, staram się przede wszystkim poprawnie naświetlać i nie przejmuje się testami
    Ale chyba lepiej wybrać aparat, którym nie trzeba robić paru klatek, by później je łączyć, aby zdjęcie było satysfakconujące ? Czasami też sceny mają charakter dynamiczny, nie można użyć statywu itd. - może to skomplikować sprawę.

    To nie jest w moim przypadku kwestia oczekiwań wywołanych testami, tylko własnych upodobań i doświadczeń w fotografowania motywów, których rozpiętość tonalna stawia duże wymagania matrycy (np. wnętrz kościołów, wąskich uliczek z kontrastowym światłem itd.) . Moje stanowisko jest oczywiście subiektywne, dążenie do posiadania aparatu o w miarę możliwie dużym DR - jak sądzę - nie jest jednak odosobnione
    Ostatnio edytowane przez Dune ; 29-08-2015 o 01:39

Strona 1 z 16 12311 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •