Close

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12
  1. #1

    Domyślnie Przełącznik na korpusie aparatu AF/M

    Witam

    Po pierwsze, jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość, jeżeli zamieszczam temat w nieodpowiednim miejscu
    Po drugie, pragnę się ze wszystkimi przywitać
    Po trzecie jestem laikiem, więc proszę się ze mnie nie śmiać


    Posiadam Nikona D90. Aparat zawsze służył mi do tego, żeby używać go w trybie auto i zrobić zdjęcie. Potem zacząłem bawić się trochę trybami i czytać, co tak naprawdę lustrzanka może, a czego nie.Niektóre przyciski, choć znajdują się na aparacie, nie są przeze mnie używane bo wystarcza mi wejście do menu i tam robienie "bałaganu"
    Mam pytanie banalne zapewne. Po co na przodzie mojego aparatu znajduje się przełącznik AF/M, jeżeli na moim obiektywie znajduje się przełącznik M/A - M - i wybieram sobie czy ma mi ostrzyć automatycznie, czy ostrzenie pierścieniem. No więc moje pytanie, po co to jest na korpusie? Czy ja mylę w ogóle pojęcia i ten przełącznik ma zupełnie inne zadanie?
    Proszę mnie nie odsyłać tylko do instrukcji bo czytam i są one pisane takim językiem, że szkoda słów.

  2. #2

    Domyślnie

    Jak założysz obiektyw który nie ma silniczka AF, wtedy tym przełącznikiem wyłączasz autofocus bo w obiektywie nie ma takiego wyłącznika.

  3. #3

    Domyślnie

    Bo twój obiektyw nie jest jedyny, który można podpiąć pod aparat.

    A instrukcja jest napisana bardzo prostym językiem. Trzeba tylko ją całą przeczytać i chcieć zrozumieć.
    Certo Six 2.8/80, Zenity, Praktica BX20
    Nikon
    D7000; S17-50/2.8, D610; 16--200/2.8, T70-300USD | Metz 50 AF-1

  4. #4

    Domyślnie chyba zrozumiałem

    Cytat Zamieszczone przez puls Zobacz posta
    Jak założysz obiektyw który nie ma silniczka AF, wtedy tym przełącznikiem wyłączasz autofocus bo w obiektywie nie ma takiego wyłącznika.