Close

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22
  1. #1

    Domyślnie Wasze statywy - prośba o Wasze recenzje [szukam czegoś dla siebie]

    Cześć!


    Przejrzałam całe to forum w poszukiwaniu informacji o polecanych statywach, mało jest jednak wątków, które byłyby precyzyjne tak, jakbym tego potrzebowała. (Jeśli taki wątek istnieje to proszę mnie nie bić i wskazać link.. )
    Szukam czegoś dla siebie i stwierdzam, że przy tak dużej ilości arytukułów sponsorowanych w internecie ciężko będzie mi znaleźć opcję idealną. Wasze opinie byłyby na miarę złota.
    Moja prośba brzmi:

    Czy bylibyście w stanie opisać statywy, jakimi dysponujecie?
    Może mniej więcej takim schematem:
    - jaki model
    - w jakich celach używacie
    - jakie ma bajery
    - ile za niego daliście
    - podstawowe parametry techniczne (np. udźwig)
    - czy jesteście z niego zadowoleni i dlaczego tak albo nie




    A jeżeli ktoś mógłby mi coś doradzić przy moich potrzebach, to też byłabym bardzo wdzięczna. Nie są one duże:
    - używałabym sporadycznie do dłuższych ekspozycji w terenie, użytku domowego (zdjęcia rodzinne itp. na których bądź co bądź - też chcę być ) lub zdjęć przedmiotów
    - najcięższy zestaw jaki mam póki co to nikon d610 + 105 mm 2.8, czyli jakieś 1,5 kg, nie wydaje mi się, żeby w przyszłości mogło być więcej - może asekuracyjnie do 2,5... ?
    - byłoby cudnie, gdybym poza kadrem poziomym mogła też np. zmienić go na pionowy albo robić zdjęcia z góry (np. tym wspomniamym przedmiotom)
    - jeżeli miałabym go zabierać w teren, to nie chciałabym się czuć, jakbym niosła wór kamieni ze sobą
    - ... ale żeby też nie zwiało mi go przy pierwszym lepszym podmuchu
    - powiedzmy, że cena na razie nie gra roli, chociaż miło byłoby gdyby osoba taka jak ja, czyt. mieszkająca w Polsce, dorabiająca sobie i odkładająca na większe zmiany w życiu nie musiała brać kredytu na statyw po zobaczeniu ceny


    Zdaję sobie sprawę, że wymagania są dość chaotyczne... dlatego Wasze recenzje będą nieocenione!
    Z góry dziękuję
    amatorką jest i na dodatek bezczelnie sobie bloguje.

  2. #2

    Domyślnie

    Ja mam lekki statyw, niestety dosyć drogi: Gitzo GT2531, waży 1.6kg do tego gowica kulowa Benro B2.

    Zaletą jest niska waga, wytrzymałość, nośność (12kg dla statywu), wygoda w operowaniu przypiętym aparatem dzięki głowicy kulowej. Jestem z tego zestawu bardzo zadowolony
    I'm not normally a religious man, but if you're up there, save me, Superman!
    Codziennie nowe zdjęcia: http://instagram.com/adrwoz
    A tutaj tylko ludzie: http://adrianwozniak.tumblr.com/

  3. #3

    Domyślnie

    Mam 5 statywów (i myślę o 6-tym). Trzy z nich (wszystkie Mn) to potężne grzmoty do celów zawodowych: 7,3 m Super Giant (10 kg) do fotografowania architektury i pejzażu, drugi 161 MK2 ma 2,7 m (pewnie z 8 kg) używam go do planów poziomych z długim ramieniem poziomym oraz na ulicy gdy chcę być wysoko nad tłumem i mieć pewność, że jak ktoś wpadnie na statyw to sam się przewróci a nie sprzęt, trzeci to "podstawowy" statyw studyjny i często wyjazdowy 058. Czwarty to mocno przez mnie przerobiony statyw Cullmanna bardzo podobny do Makro 3000/3335 gdzie kolumna centralna była wysokim monopodem. Ten statyw jest do wycieczek krajoznawczych i jest rozsądnie lekki a jednocześnie sztywny - ma świetny najlepszy jaki widziałem w tej wadze trójnóg. Piąty to mały (nie do końca udany) Benro - kupiłem go bo miał zaciski mimośrodowe i sprzedawany był bez głowicy a chciałem mieć coś na rower czy do plecaka. Da się z niego pracować jeśli się nie wyciąga dolnego odcinka nóg a kolumnę używa do połowy wysokości. Pod evila byłby zupełnie dobry. Ostatni kupię niewysoki (do 70 cm) i możliwie lekki ale pod większy ciężar (a nie kompakta) bo z wiekiem coraz mniej mi się chce nosić.

    Ogólnie w statywach cudów nie ma - dobry statyw powinien być duży (jak najmniej sekcji czyli do 3) i ciężki aby skutecznie tłumić drgania. Profil na pewno powinien być możliwie gruby. Stężenia pod spodem zdecydowanie usztywniają konstrukcję. Omijałbym szerokim łukiem zintegrowane głowice. Nie mam zaufania do przekręcanych segmentów - wybieram zaciski mimośrodowe (lub zgoła szczęki jak jest w porządnych ciężkich modelach).

    Przy wyborze statywu jest dylemat na ile chcę być mułem i mieć pewność udanych fot a na ile jest to sprzęt "dodatkowy". A ponieważ w różnych sytuacjach są różne priorytety to nie wyobrażam sobie jednego optymalnego rozwiązania. Od razu można zaplanować to w zakupach (teraz np ciężki model a do niego lekki w przyszłości czy tam na odwrót).

    Oddzielną kwestią są głowice, temat może i szerszy jak wybór statywu.

    Pozdro
    Wiesiek
    Ostatnio edytowane przez Wujot ; 06-08-2015 o 18:08

  4. #4

    Domyślnie

    Jeśli ma być jeden uniwersalny to pamiętaj o wadze! Jak będzie zbyt ciężki to nigdzie go nie będziesz zabierać. Kilku moich znajomych już to przerobiło.
    Ja używam od wielu lat Benro A550-ex. Waga 1,45 kg. Udźwig 6kg. Do tego głowica Benro HD-18.,Waga 0,45kg. Uważam ten zestaw za bardzo dobry kompromis waga/sztywność/udźwig/cena/wytrzymałość.
    Jeździ ze mną od lat. Góry, morze, lato, zima. Nigdy go jeszcze nie musiałem czyścić itd. Bo działa bez zarzutu przez wszystkie te lata.
    D810; N16-35/4; S35/1.4; N24-70; N85/1.8; SB700; Quantuum R300+ dual power; Statyw; torby; plecaki itd.itp
    Fuji X-T10 + F18-55
    http://500px.com/3EV

  5. #5

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wujot Zobacz posta
    Ogólnie w statywach cudów nie ma - dobry statyw powinien być duży (jak najmniej sekcji czyli do 3) i ciężki aby skutecznie tłumić drgania.
    Nie jestem tak do końca przekonany, czy musi być ciężki. Mój jest dosyć sztywny a do tego bardzo lekki.
    I'm not normally a religious man, but if you're up there, save me, Superman!
    Codziennie nowe zdjęcia: http://instagram.com/adrwoz
    A tutaj tylko ludzie: http://adrianwozniak.tumblr.com/

  6. #6

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adrian Zobacz posta
    Nie jestem tak do końca przekonany, czy musi być ciężki. Mój jest dosyć sztywny a do tego bardzo lekki.
    O tyle moim zdaniem cudów nie ma, że nawet bardzo sztywna konstrukcja będzie przenosiła drgania. Większa masa zdecydowanie szybciej je gasi - fizyka. Ale każdy szuka kompromisów - też bardzo przyglądam się wadze (szczególnie na wyjazdach skialpinistycznych). Dlatego napisałem, że nie ma rozwiązań uniwersalnych (dotyczy to zresztą też aparatów - lustro ma wiele zalet ale w wielu miejscach jest nie do zabrania bo nawet bezlusterkowiec z naleśnikiem to bardzo dużo miejsca i wagi).

    Przez wiele lat używałem fantastycznego rozwiązania - drewniany statyw geodezyjny. O tyle był niezwykły, że rozstawiało się go w terenie jakkolwiek a pożniej jednym ruchem pionowało bo kolumna centralna była zrobiona analogicznie do głowic kulowych. Szkoda, że nikt dzisiaj nie produkuje czegoś takiego (w wersji oczywiście duralowej).

    Pozdro
    Wiesiek

  7. #7

    Domyślnie

    @Wujot "(jak najmniej sekcji czyli do 3)"
    Ja osobiście wybrałem świadomie cztery sekcje w wydaniu manfrotto. Jeśli się nie mylę, a trochę grzebałem przed zakupem żaden 3 sekcyjny statyw o rozsądnej wysokości nie zmieści się do walizki. 4-ro sekcyjne manfrotto wchodzi idealnie - dla mnie to bardzo ważne bo nie zawsze można zabrać grzmota jako podręczny ... Różnica w sztywności pomiędzy wersją 4-ro - 3 sekcyjną jak dla mnie niewielka, ale ja jestem tylko amatorem ...

    Dodam, że po kilku podejściach wybrałem wersję węglową jest sporo droższy, ale lepiej tłumi drgania ( teoria - trudno mi to potwierdzić bez pomiarów ), jest lżejszy ( praktyka ), przyjemniejszy w dotyku ( praktyka szczególnie w zimie ).
    Zwracam tylko uwagę, że jak gdzieś czytałem, nie pamiętam niestety źródła, że wartości podawanego udźwigu maksymalnego przez producentów, nawet jeśli podawana uczciwie ( jak dowodzą testy nie zawsze ) jest wartością statyczną, czyli nie uwzględnia warunków rzeczywistych, takich jak np. silny wiatr. Doradzana wielkość wagi/do obciążenia podawanego przez producenta to chyba było minimum 1,7 * masa sprzętu.
    Dlaczego manfrotto? Bo znając siebie gdybym kupił coś innego za pół roku zastanawiałbym się, że może jak bym kupił manfrotto to było by lepiej
    Sprawuje się świetnie już ponad 2 lata. Jeśli cena akceptowalna to polecam. Ja na swój czekałem ponad rok śledząc allegro, i zbierając kasę zanim się trafił, ale chyba było warto.....

  8. #8

    Domyślnie

    Akurat o manfrotto złegp słowa nie powiem (ich statywów mam pewnie ok 10-ciu). Część ma pod 20 lat i jest jak nowa - żadnego luzu, pnematyka (w tych co była) wytrzymała z 10 lat. Dużo dłużej niż się spodziewałem. Troszkę gorzej bym ocenił głowice (mam pare). Nigdy nie miałem statywów węglowych - troszkę bym się obawiał ich odporności mechanicznej na uderzenia. W takim narciarstwie kije węglowe nie dokońca się sprawdzają - dość łatwo pękają i są od razu do wyrzucenia a tradycyjny często można naprawić.

    W kwestii wagi to oczywiście lekki i sztywny statyw można dociążyć. Nieźle w tej roli sprawuje się woda bo po zdjęciach można ją wypić/wylać Kompromisu można szukać przez obniżenie wysokości statywu - pewnie, że 190 cm daje większy manewr, ale często można znaleźć wyższy punkt fotografowania i 70 cm może być wystarczające. A wtedy nawet 3 sekcje dają bardzo kompaktowy wymiar.

    Oddzielną kwestią jest planowanie zdjęć. Przeważnie znamy zakres tematyczny zdjęć, czasem też miejscówkę. Jeśli uważam, że jest mało prawdopodobne, że będę potrzebował statywu to go nie biorę. Jeśli praca jest w miarę stacjonarna to biorę grzmota a jeśli zmieniam często stanowisko to szukam czegoś lżejszego. Wiatr też jest wskaźnikiem przy wyborze. A jeśli mam coś długiego (tematy sportowe, reportażowe) to monopod może być doskonałym rozwiązaniem

    Pozdro
    Wiesiek

  9. #9

    Domyślnie

    Gitzo 3541LS + glowica RRS BH-55 - praktycznie jeden statyw + naprawde solidna głowica kulowa ktorymi ogarniam generalnie wszystko - od ffocenia krotkimi szklami typu 24-70, 70-200 po długie supertele - 500mm - spokojnie daje rade zamiast gimbala

  10. #10

    Domyślnie

    Na wietrzne aury skutecznie się sprawdza "śledź" wbity lub lepiej wkręcony w ziemię (jeśli oczywiście grunt pozwala) z przytroczonym do tripoda paskiem. Po pierwsze chyba tylko tornado przewróci taki zestaw, po drugie- nic nie dynda. Odnośnie ilości sekcji nóg i wpływu na wysokość fotografowania- mamy różne kąty pochylenia nóg, obracane kolumny centralne itd. Chociaż nie mam pewności czy akurat o to chodziło.
    D3 & D700 | 50/1.8 | 16-35/4 l 24-70/2.8 | 70-200/2.8 | 200-500/5.6 | SB-910 | YN-468 II | YN-568 EX | Fotopro MGA-684 + 62Q
    Lowepro Whistler BP 350 AW, Flipside Sport 15AW, Photo Sport 200AW II | Camrock X60 Tank |Peak Design Capture | zawsze przy sobie Lumia 1520

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •