Close

Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
  1. #1

    Domyślnie 85mm 1.4g Czy 85mm 1.8g + Sigma 50mm 1.4 Art

    Witam, jak w temacie, cóz 1.8g jest podobno w 85/90% tak dobry jak 1.4g, czytam natomiast ze 1.4 mimo wszystko ma lepszy mikro kontrast, oddanie kolorów, powłoki (uwielbiam robic pod światło), a takze pojawiaja sie czasem glosy ze i bokeh, ostrosc podobno ta sama, jak wasze doświadczenia, czy jednak to ze moge miec i 1.8g i sigmę to przechyla szalę? z drugiej strony należy jeszcze dodac ze mam juz sigmę 35mm 1.4 Art wiec czy ta 50tka nie za blisko i czy jednak nie rozbic banku i wziazć 1.4g. Jestem nowy w nikonie, kupilem d750.

  2. #2

    Domyślnie

    Jakie zdjęcia robisz, do czego potrzebujesz tych obiektywów? Moim zdaniem różnica między 1.4 a 1.8 jest zbyt niewielka by aż tyle do niej dopłacać. Za zaoszczędzone pieniądze zamiast 50tki wolałbym raczej coś szerokiego np Nikkor 20mm 1.8 i masz zestaw marzenie

  3. #3

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PanMarecq Zobacz posta
    Za zaoszczędzone pieniądze zamiast 50tki wolałbym raczej coś szerokiego np Nikkor 20mm 1.8 i masz zestaw marzenie
    Kurde, zawsze się zastanawiam nad sensem takich rad. Może autor robi tylko portrety i ta 20mm jest mu potrzebna jak rybie rower? Wszyscy patrzą przez własny pryzmat i udzielają takich rad kompletnie z czapy...

    Bez odpowiedzi na to co robisz ciężko odpowiedzieć. Niektórzy dopłacą za nieco lepszy bokeh kilka/kilkanaście tysi, więc trudno powiedzieć czy różnica jest mała czy duża - kwestia ile Ty przywiązujesz wagi do rysowania szkła, obrazka, specyficznego looku (nie chodzi o ostrość, aberacje, winiety). Z sigmy chyba jesteś zadowolony skoro masz 35 i rozważasz 50 - czemu więc nie bierzesz pod uwagę 85 od nich?

  4. #4

    Domyślnie