Close

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17
  1. #1
    Oszczędny w słowach
    Dołączył
    06 2015
    Miasto
    Łódź/Pabianice
    Posty
    9

    Unhappy Nikon D3200 i Pentacon - adapter

    Witam, dopiero rozpoczynam swoją przygodę z Nikonem i w ogóle z fotografią, więc proszę o wyrozumiałość, jestem laikiem w tej dziedzinie. Posiadam Nikona D3200 i chciałabym zamocować do niego obiektyw Pentacona 1:1.8, ogniskowa 50mm. Z tego co wyczytałam, Nikon ma mocowanie AF-S, a właśnie ten obiektyw Pentacona M42, jeśli się mylę, proszę wyprowadzić mnie z błędu. Posiadam również cienki adapter M42 do Nikona, dokładnie ten -> http://allegro.pl/adapter-m42-do-nik...439081809.html I tu moje pytanie, dobrze wnioskuję, że potrzebuję jeszcze jednego adaptera, który zespoli obiektyw i już posiadany przeze mnie adapter przymocowany do aparatu Nikona? Wystarczy jak zakupię redukcję Pentacona Sixa czy jak to w ogóle wygląda, wiem tyle, ile udało mi się wyczytać, proszę, niech mi ktoś rozjaśni tę sprawę, zależy mi na przymocowaniu tego obiektywu.

  2. #2

    Domyślnie

    A tak ciężko zajrzeć np. do szukajki i wpisać tam "M42"
    Na pierwszym miejscu masz odpowiedź na swoje pytanie.
    Certo Six 2.8/80, Zenity, Praktica BX20
    Nikon
    D7000; S17-50/2.8, D610; 16--200/2.8, T70-300USD | Metz 50 AF-1

  3. #3
    ksh
    Gość

    Domyślnie

    Pentacon 50 1.8 nadaje się do przeróbki, bez niej ostrzy chyba na max dwa metry.

  4. #4
    Oszczędny w słowach
    Dołączył
    06 2015
    Miasto
    Łódź/Pabianice
    Posty
    9

    Domyślnie

    koesh, a to nie zależy od adaptera, czy z soczewką czy bez?

    ewentualnie, jak przerobić obiektyw? dam radę zrobić to sama?