Close

Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
  1. #1

    Domyślnie modem/ router wifi cisco + nowy router wifi

    Z gory zaznaczam, ze jestem zielony w sieciach internetowych.

    jednak chcialbym sam polaczyc elementy, ktore posiadam.

    Sprawa wyglada tak:

    do tej pory posiadalem mode/router wifi cisco 2425. wszystko smiaga OK.

    teraz dokupilem router asusa rt-ac87u i chcialbym aby to on przejal calkowicie funkcje routingu i wifi.

    Pytanie teraz jak to zrealizowac?

    Na chwile obecna wylaczylem wifi w panelu konfiguracyjnym cisco 2425 i polaczylem go z nowym routerem przez WAN. router asus w panelu konfiguracyjnym pokazywal polaczenie z internetem (tak samo pokazywal Windows 7), jednak strony sie nie ladowaly. domyslam sie, ze byl jakis problem z adresami IP modemu i routera asus. tylko jaki?

    pozniej zmienilem tryb pracy routera asus na AP i wtedy wszystko zaczelo smigac. rozumiem jednak, ze w takim wypadku cisco nadal odpowiada za caly routing, NAT itd. a asus jedynie rozprowadza wifi? tego wlasnie bym chcial uniknac.

    chce zeby cisco bylo tylko modemem a cala reszte zeby robil asus.

    pomoze ktos jak chlop krowie na rowie?

    normalnie to bym czytal i probowal do skutku, ale akurat mam wspollokatora, ktory sie zaplacze jak nie bedzie mial neta przez kilka godzin a nie chce zarywac nocek zeby to rozgryzc.
    Nikon E600, E800, D810 i dużo obiektywów

  2. #2

    Domyślnie

    Najprościej zmień adresacje na jednym z urzadzen. Pewnie masz na obu 192.168.1.0\24. Zmień np na cisco na 192.168.2.0. Będziesz miał podwójny nat?

  3. #3

    Domyślnie

    W Cisco (to od UPC?) musisz włączyć tryb Bridge. Wtedy Cisco będzie robiło tylko za modem kablowy. Na port WAN Asusa dostaniesz publiczny IP (jeśli Twój operator takie przydziela).
    Pozdrawiam
    Robert Błaszczak
    http://www.blaszczak.pl

  4. #4

    Domyślnie

    cisco jest z upc irlandzkiego.

    czyli w zakladce access point ustawie 'disabled' a bridging: 'enabled'