Close

Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
  1. #1

    Domyślnie Nikon D90 + 18-55

    Witam,
    Właśnie dostałem aparat Nikon D90 z szkłem 18-55. Sporo się naczytałem i nasłuchałem na temat tego obiektywu i wiem, że "cudów nie będzie". Mam do Was takie pytanie. Od razu zaznaczam, że jestem amatorem i dopiero się go uczę. Jakie macie rady z których mógłbym skorzystać. Co ewentualnie dokupić by polepszyć jakość zdjęć itp. Zaznaczę, że póki co nie stać mnie na np 300. Z góry dziękuję za sugestie.

    Pozdrawiam

  2. #2
    Super Moderator Konto PREMIUM Awatar Jacek_Z
    Dołączył
    11 2005
    Miasto
    Bydgoszcz
    Posty
    32 776

    Domyślnie

    Przeniosłem temat do właściwego działu.
    Na początku najwięcej zyskasz ucząc się jak wykorzystywać to co się ma. Dowiedz sie wszystkiego o przysłonach, głębi ostrości, jakie sa konsekwencje zmiany ISO itd itd.
    Co do sprzętu - jeśli potrzebujesz tele to kup 55-200.
    Jak chcesz jasno, ostro - to musisz pomału wchodzić w stałki - 35/1.8 DX, 50/1.8 - to nie są drogie szkła, a bardzo dobre jakościowo, relacja cena/jakość w ich przypadku jest najlepsza ze wszystkich chyba szkieł systemowych.
    Pytanie tylko, czy potrzebujesz tych ogniskowych. Masz je w swoim zoomie 18-55. Pasuje ci 35 czy 50 mm - kup.
    Moje systemy: Nikon F i Z, Hasselblad, Leica, Pentax, Rolleiflex, FKD Zenity, Praktiki, ruskie dalmierze i około 30 szkiełek.

  3. #3

    Domyślnie

    Aby polepszyć jakość zdjęć, najlepiej teraz dokupić dobrą książkę o fotografowaniu lub kurs foto.
    Sprzęt na początek do nauki masz super.
    Ostatnio edytowane przez sl011 ; 25-03-2015 o 20:28

  4. #4

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sl011 Zobacz posta
    Aby polepszyć jakość zdjęć, najlepiej teraz dokupić dobrą książkę o fotografowaniu lub kurs foto.
    Sprzęt na początek do nauki masz super.
    Dzięki za odpowiedź. a czy dokupić jakieś dodatkowe filtry?

  5. #5

    Domyślnie