Close

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12
  1. #1

    Domyślnie D3200 vs D5200 / 1 vs 2 obiektywy / brak VR vs VR vs VRII / ubezpieczenie sprzętu

    Witajcie,

    od dłuższego czasu przeglądałem to forum incognito, dziś wreszcie się zarejestrowałem. Na wstępie wszystkich serdecznie witam - wybaczcie, że tutaj, ale nie zauważyłem nigdzie miejsca na powitania, a kulturalnie jest powiedzieć "cześć".

    Zdaję sobie sprawę, że takich pytań trochę już było i wałkowanie tego samego tematu może być dla niektórych męczące (nie pogniewam się jak ktoś zdecyduje się moje pytanie zignorować), jednak przeszukałem forum w poszukiwaniu odpowiedzi i o ile nie mogę powiedzieć, że nie znalazłem nic, to jednak to co znalazłem nie wyjaśniło wszystkich nurtujących mnie kwestii.

    Do rzeczy. Jestem amatorem. Dosłownie. Jestem zielony. Od dawien dawna chciałem nabyć coś więcej niż kompakt lub chociażby focić czymś innym niż smartfonowy aparat. Nigdy jednak tego zamierzenia nie zrealizowałem, jednak teraz poniekąd sytuacja mnie do tego zmusza.

    Przeznaczenie sprzętu:
    Zastosowanie specyficzne - fotografia wnętrz, ogrodów, budynków w celach inwestycyjnych/sprzedażowych.
    Zastosowanie ogólne - fotografia krajobrazu i przyrody (niekoniecznie typowe makro), eventów (ludzie).
    Zastosowanie dodatkowe - fotografia z samolotu - dużo latam i bardzo często zastaję fantastyczne widoki za oknem.

    Budżet:
    Skromny, bo nie więcej niż 2500 zł, a im mniej tym lepiej. Mówię o samym body + obiektyw(y). Akcesoria (statyw, torba, karty pamięci, dodatkowy akumulator, lampa błyskowa, osłony przeciwsłoneczne) do budżetu nie wchodzą.

    Pochodzenie:
    Sprzęt musi być nowy, nieużywany, na fakturę.

    Przechodząc do meritum - Nikona wybrałem z oczywistych względów. Canon w tej cenie nie ma startu do Nikona, Sony nie lubię, Pentaxa nie znam. Nikon zaś jest polecany niemal przez każdego, kogo pytam o zdanie.