Close

Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3
  1. #1

    Domyślnie Niedrogie oświetlenie do celów hobbystycznych

    Chciałbym zaopatrzyć się w oświetlenie, jednak jestem zupełnie zielony jeśli idzie o sztuczne światło. Coś tam poczytałem, jednak chciałem prosić o poradę oraz uwagi osób, które mają jakieś doświadczenie w tym temacie.

    Oświetlenie ma służyć do celów czysto hobbystycznych i wykorzystywane będzie przy zdjęciach piw zamieszczanych na blogu (www.piwnyradek.blogspot.com). Wstępnie założyłem sobie budżet 600-700 pln. Wiem że przy takiej kwocie ciężko będzie zbudować jakiś zestaw ale na pewno otrzymam światło o niebo lepsze od sztucznego oświetlenia w mieszkaniu.
    Upatrzyłem sobie lampę Quantuum Up! 200 do tej jakiś stojak, blenda i coś jeszcze? Softbox? Parasolka ponoć odpada? Czy 1 lampą można osiągnąć zadowalające efekty czy to efekt będzie mizerny i konieczne jest dokupienie drugiej sztuki? Zależy mi też żeby na szkle nie było wielkich plam światła, jak można tego uniknąć? Jakieś modyfikatory?
    Doczytałem się, że światło błyskowe będzie najlepsze ale lampę chciałbym też wykorzystać do przefotografowania klisz. Czy do tego drugiego nie będzie lepsze światło stałe? Czy pod kątem tych zastosowań możliwe jest stworzenia oświetlenia w oparciu o światło stałe i błyskowe?

    Sama butelka duża nie jest max 40 cm + 10cm przestrzeni. Myślę że obiekt zmieści się na szybce 60x40cm, także wielkiego tła nie potrzebuję.

    Z góry dziękuję za pomoc

  2. #2

    Domyślnie

    Jak do takich celów to nie prościej kupić duży namiot bezcieniowy na allegro i parę halogenów?
    Taki duży namiot składany to jakieś 150zł, a halogeny może teraz po 50 za sztukę?
    Ustawiasz bilans bieli na żarowe i jedziesz.
    Blenda też się przyda, lustro, jakieś tła.

    Takie z klipsem kiedyś kupowałem dla siebie po 35zł szt.
    W podobnej cenie masz statywy do mocowania


  3. #3
    Super Moderator Konto PREMIUM Awatar Jacek_Z
    Dołączył
    11 2005
    Miasto
    Bydgoszcz