Close

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 27
  1. #1

    Domyślnie Helios 44M-4 2/58 - czy warto?

    Witam. Znalazłem swojego starego zenitha - jest przy nim obiektyw Helios 44M-4.
    Posiadam obecnie tylko jeden obiektyw nikkor 18-105mm

    Mam taki problem:
    1) do czego może służyć taki obiektyw?
    2) czy warto inwestować w pierścienie by móc korzystać z tego obiektywu?

    Biorąc namiar na to że wciąż jestem absolutnie początkującym nikoniarzem

    Pozdrawiam Marek
    NIKON D3100, N 18-105 VR, N 70-300 VR

  2. #2

    Domyślnie

    1) Według mnie głównie do portretu i do makro
    2) Myślę że tak, sam posiadam i zapewnia mi całkiem sporo zabawy, zważywszy na to że dedykowanego obiektywu makro nie posiadam

    Piszesz że jesteś początkujący i na to również trzeba wziąć poprawkę. Zapinając ten obiektyw przez przejściówkę do D3100, nie będziesz miał ani pomiaru światła, ani autofocusa. Oznacza to, że musisz działać w pełnym manualu i dobierać parametry ekspozycji na oko (nie jest to trudne zakładając, że jakąś wiedzę o ekspozycji posiadasz i umiesz zrobić poprawnie naświetloną fotkę w trybie M - im dłużej będziesz używał tego obiektywu, tym łatwiej będzie "wyczuć" poprawne parametry i ewentualnie je szybko skorygować na kolejnym zdjęciu).
    | FB | BLOG |

  3. #3
    Oszczędny w słowach
    Dołączył
    03 2012
    Miasto
    Kielce/Kraków
    Posty
    61

    Domyślnie

    1. Makro i fotografia zbliżeniowa
    2. warto, adapter kosztuje kilka złotych, pierścienie też niedrogie. Sam byłem w identycznej sytuacji jakiś czas temu i strasznie mi się spodobało przejście z kita na tego heliosa
    D5000, 18-105 VR, 50 1.8G, 35 1.8G, M42, SB-900

  4. #4

    Domyślnie

    Moim zdaniem nie warto.
    Ale bardzo warto kupić do tego obiektywu przejściówkę, fotografować nim trochę rozwiązując wszelkie problemy z tego wynikające i samemu stwierdzić ,że nie ....warto.