Close

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19
  1. #1
    TKfoto
    Gość

    Domyślnie Pomoc przy wyborze obiektywów micro oraz tele

    Witam!
    Fotografuje amatorsko Nikonem D80 ze szklem 18-135DX juz prawie piec lat i juz dawno obiektyw ten przestal spelniac moje wymagania, lecz dopiero teraz mam, nieduzo, ale troszeczke wolnej gotowki zeby uzupelnic te niedobory w szklach. Dodam tylko, ze fotografuje przyrode i krajobrazy. W zwiazku z tym potrzebuje: w miare dlugi teleobiektyw, obiektyw do makro oraz cos szerokokatnego. Na trzy obiektywy fundusz mi nie pozwoli wiec zastanawiam sie nad kupnem:
    1)Nikkor 18-300 DX kontra 55-300 DX (prosze o opinie, ktory bylby lepszym wyborem wg Was)
    2)Nikkor 40 DX Micro kontra 85 DX Micro (pierwszy moj obiektyw do makro w zyciu, wiec tu jestem calkiem zielony... zalezy mi na jak najwiekszym powiekszeniu i dobrej jakosci...)
    Po poczytaniu troche w internecie sklaniam sie ku zestawowi 18-300 DX + 85 DX Micro... Ale chcialbym uslyszec jeszcze opinie oparte na doswiadczeniach uzytkownikow i ludzi, ktorzy maja troche wieksza wiedze ode mnie, szczegolnie w kwestii makro...

  2. #2

    Domyślnie

    Za ten zestaw zapłacisz w zależności od stanu od 4000 zł do ponad 5500 zł i można mieć lepsze a także jaśniejsze obiektywy za te pieniądze, np:
    1. Tamron lub droższa Sigma 17-50/2.8
    2. Sigma 50-150/2.8 (starsza wersja) z konwerterem 2x będziesz miał i tak lepsze parametry obrazu.
    3. Micro nikkor 60/2.8
    Oczywiście to są trzy obiektywy i będzie większa ich waga, ale jakość, obrazowanie oraz światło jednak moim zdaniem nieporównywalne (a ten sam budżet, oczywiście jak kupisz używane).
    Ja w każdym razie tak bym wybierał albo bez kompromisów i z większym odrobinę budżetem: Nikkor 17-55/2.8 DX, Nikkor 80-200/2.8 ewentualnie starszy Nikkor 70-210/4 i Micro Nikkor 105/2.8 także starsza wersja.