Close

Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3
  1. #1
    Oszczędny w słowach Awatar agent
    Dołączył
    05 2012
    Miasto
    Jastrzębie - Cieszyn
    Posty
    20

    Domyślnie Kiedy można a kiedy nie można ładować bateri do nikona D7000

    Witam mam takie pytanie. Jestem początkującym amatorem fotografii. Od niedawna posiadam Nikona D7000. Pytanie tyczy się o baterię. Czy kiedy bateria nie jest całkowicie rozładowana, np.do połowy i mam zamiar gdzieś pójść i wiem że potrzebuję całej baterii, a nie mam czasu jej rozładować do końca i z powrotem ładować. To czy mogę ją ładować od połowy i czy przez takie ładowanie nie zniszczę sobie baterii. Proszę o fachową pomoc. Z góry dziękuję. pozdr.

  2. #2

    Domyślnie

    Cytat z Wikipedii
    (...) Wskazówki przedłużające życie akumulatorów Li-ion:
    -Akumulatory Li-ion, w przeciwieństwie do akumulatorów NiCd czy NiMH, powinny być ładowane często i jak najszybciej po rozładowaniu. Jeśli jednak nie będą używane przez dłuższy okres, powinny zostać rozładowane do około 40%. W takim stanie akumulator ma znacznie wyższą żywotność. Jeżeli akumulator będzie przechowywany w stanie całkowitego rozładowania, może ulec uszkodzeniu.
    -Akumulatorów tego typu nie trzeba formować, w przeciwieństwie do starszych typów.
    -Ograniczyć lub nie używać wcale funkcji, które powodują pełne rozładowanie się baterii (spotykane w laptopach i telefonach komórkowych pracujących z bateriami niklowymi)
    -Akumulator powinien być przechowywany w chłodnym miejscu. Nie powinien być jednak poddawany działaniu mrozu. Przechowywanie w wysokich temperaturach (np. nagrzane samochody) przyśpiesza proces starzenia.
    (...)
    Ja ładuję w miarę potrzeb, np. gdy wiem że będę robić więcej zdjęć lub gdy jest trochę rozładowany (do 50-60%).
    Moim zdaniem nie masz się czym przejmować, tylko ładuj kiedy potrzebujesz. Np. Ken Rockwell ładuje od razu po każdym użyciu niezależnie od ilości zrobionych zdjęć.
    FUJI+NIKON

  3. #3