Close

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13
  1. #1

    Question Statyw do 300zł

    Temat powracający jak bumerang, czyli jaki sprzęt do pewnej sumy... W moim przypadku chodzi o statyw (z głowicą). Maksymalna kwota to 300 (w szczególnych przypadkach 350zł, ale nie więcej)...
    Wiem, powiecie 'dozbieraj do Manfrotto', ale powyższa kwota to maksymalna suma jaką chcę na obecną chwilę wydać na statyw.

    Dlatego pytanie: co w tej kwocie będzie najlepsze?

    Sprzęt

    D80 + Nikkor 18-70 i Sigma 28-300mm, lampa.
    Być może będę chciał podpiąć do tego (mojej konstrukcji) głowicę do zdjęć panoramicznych, która też troszkę waży, dlatego udźwig (z lekkim zapasem) powiedzmy 4kg.
    Ja mam troszkę powyżej 170cm wzrostu (to pewnie się przyda do określenia wysokości statywu).

    Do czego mi statyw potrzebny?
    Do wszystkiego Wiem, że takie rzeczy tylko w Erze, ale cóż.. Jestem raczej amatorem, który póki co woli wydać kasę na lepszy obiektyw zamiast na statyw, jednak ten za 50zł z MM troszkę się połamał, a coś trzeba mieć..
    Tak więc statyw uniwersalny - troszkę w terenie, troszkę w domu, może od czasu do czasu panorama (ale na osobnej głowicy).

    No i też pytanie do posiadaczy obydwóch typów głowic - kulkowej i 3d - która bardziej uniwersalna? Pewnie 3d lepiej utrzyma tą sigmę 300mm (bez vr), a kulkowa szybsza w użyciu.. Jednak powiedzmy że na szybkości mi nie zależy

    Podsumowując:
    Jaki statyw?
    Jaka głowica?
    A może jaki komplecik?

    Co wpadło mi w oko:
    Slik PRO 330DX
    GoldPhoto YH324C + YH410
    Velbon Sherpa 250 / 600 / 800R
    nawet jakaś frotka się znalazła, ale bez szczegółów jaka :/

    Im więcej oglądam, tym mniej wiem..
    Wiem już tylko ile chcę wydać i jakiego sprzętu będę używał...

  2. #2

    Domyślnie