Close

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19
  1. #1
    Moderator Konto PREMIUM Awatar Rafał_Sz
    Dołączył
    12 2006
    Miasto
    Jelenia Góra
    Posty
    15 000

    Domyślnie fotografowanie we Włoszech

    Cześć!

    Są jakieś szczególne ograniczenia robienia zdjęć we Włoszech? Coś jak bzdurne czepianie się w Londynie czy opłaty w Paryżu itp.

    Jadę we wrześniu na samozwańczy plener, zahaczę między innymi o Rzym, Wenecję, Pompeje, a potem na Sycylię (Etna, Palermo) i wyspy Liparyjskie.

    Wolę nie być zdziwionym na miejscu.

    Dzięki!
    To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.

  2. #2

    Domyślnie

    Co do ograniczeń to ciężko mi się wypowiadać, bo nie mam doświadczenia, ale mam dla Ciebie sugestię odnośnie trasy.
    Widzę, że próbujesz objechać całe Włochy, co pewno spowoduje że w każdej lokalizacji będziesz dosyć krótko, jednak jeszcze Ci doradzę jedno miejsce. Skoro będziesz w okolicach Neapolu (Pompeje), to trochę dalej na południe jest moim zdaniem fotograficznie obowiązkowe Wybrzeże Amalfi (Positano, Ravello - pogoogluj, zdjęcia pewnie będą lepsze niż to co ja mógłbym ewentualnie Ci wkleić). Ja dzisiaj strasznie żałuję że fotografią bardziej "serio" zająłem kilka lat się po wizycie w tym miejscu

  3. #3

    Domyślnie

    We Włoszech najdalej na południe byłem w Rzymie, ale nigdy nie spotkałem się z zakazem fotografowania,
    no może poza witrynami sklepików z karnawałowymi maskami w Wenecji.
    Są obiekty zabytkowe gdzie jest całkowity restrykcyjny zakaz fotografowania wewnątrz,
    często jest zakaz używania statywów, a najczęściej był tylko zakaz używania fleszy.
    W miejscach sakralnych, często jest zakaz wchodzenia w zbyt skompym odzieniu i tego pilnują bardziej niż w Polsce.
    Camera Obscura, DX, FX, XXX

  4. #4

    Domyślnie