Close

Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Oszczędny w słowach
    Dołączył
    12 2010
    Miasto
    Andrychów / Kraków
    Posty
    28

    Domyślnie SAMYANG 8mm f/3.5 pytanie- wirtualne wycieczki

    Witam, mam pytanie jaki obiektyw byłby dobry do robienia panoram sferycznych, a w dalszym etapie do tworzenia wirtualnych wycieczek po nieruchomościach (mieszkania, domy itd). Przeczytałem na forum, że najlepszym obiektywem do tego typu zdjęć będzie fisheye.
    Czy obiektyw samyang 8mm f/3.5 będzie się nadawał? Zaznaczam, że jestem początkujący i cały czas "poznaje" aparat jak i instrukcję (aparat: Nikon D90).
    Czy może jakieś inne propozycje? Budżet mam do 1000zł. Będę również potrzebował statyw wraz z głowicą do zdjęć panoramicznych.
    Z wyszukiwarki korzystałem i nie znalazłem odpowiedniego tematu.
    Nikon D90 18-55mm

  2. #2

    Domyślnie

    fisheyem jest po prostu najłatwiej, mam nadzieje że ten 1000 to nie na wszystko :>, dla mnie jest wystarczająco ostry od pełnej dziury od 5,6 gitarka, jest jeszcze zenitar ale tam jakieś przejściówki trzeba coś czipa niema...

  3. #3
    Oszczędny w słowach
    Dołączył
    12 2010
    Miasto
    Andrychów / Kraków
    Posty
    28

    Domyślnie

    Tzn 1000zł na sam obiektyw mam. Do tego głowica panoramiczna + statyw będę potrzebował. Oglądałem ostatnio statyw z niby głowicą panoramiczną za 219 zł, ale wyczytałem tu na forum że lepiej w tak tanie statywy z głowicami nie kupować.
    Ale czy na początek do pracy nie wystarczy coś taniego, a jeśli wszystko będzie szło OK to zainwestować w droższy sprzęt?
    Może jakieś propozycje głowic i statywów?
    Nikon D90 18-55mm

  4. #4

    Domyślnie

    ja rzucę standardem manfrotto 055xprob + głowica jakiej potrzebujesz, taniej velbon sherpa 510 o ile się nie mylę, też tak myślałem jak Ty i mi leżą szkła do nauki... dobrze że chociaż statyw mam porządny

  5. #5

    Domyślnie