Close

Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
  1. #1

    Domyślnie d3100, jakie obiektywy/

    Witam,
    posiadam lustrzankę d3100 z obiektywem 18-55 VR
    Myślę o zakupie nowego szkła i tu pytanie do Was, co radzicie?
    Jestem amatorem, aczkolwiek chcę się rozwijać.
    Mile widziany obiektyw stosunkowo 'uniwersalny' .

  2. #2

  3. #3

    Domyślnie

    Radzimy poczytać forum, gdyż na podstawie informacji, które podałeś nie da się wybrać właściwego dla Twoich zastosowań obiektywu. Pytań o obiektywy na forum jest całe mnóstwo, a odpowiedzi wielokrotnie więcej. Jedyne co Ci mogę podpowiedzieć, to byś szukał wśród obiektywów z własnym silnikiem AF.
    D90 | N18-105 | N35/1.8 | N85/1.8 | S8/3.5 | S10-20/4-5.6 | N622II | YN560 | RF602

  4. #4

    Domyślnie

    Przede wszystkim odpowiedz sobie na pytanie dla czego nie jesteś zadowolony z nikkora 18-55 i w czym Cie ogranicza. Czy może jest Ci za wąsko, czy brakuje ogniskowej czy może nie odpowiada Ci światło obiektywu. Pamiętaj że do nikona D3100 będziesz musiał znaleźć szkło z silnikiem gdyż bez niego nie będzie działać Ci af.

  5. #5

    Domyślnie

    Mogą Ci się przydać oznaczenia szkieł z silnikiem:
    AF-S wśród Nikkorów
    HSM wśród Sigm
    USD wśród Tamronów

  6. #6

    Domyślnie

    Myśle że brakować może Ci głownie długiej ogniskowej. 70-300 to jest rozwiązanie. Wbrew pozorom nawet bylejaki Sigma 70-300 bez apo za 600 zł daje radoche. Wiem bo mam. Trzeba tylko być przygotowanym na dłuższe czasy niż przy 18-55. Dosc duzo dłuzsze )

    Oczywiscie jak jest kasa to za 1200 jest 70-300 OS a za 1400 70-300 VR więc na to też polować warto.


    Poza tym ostatnio sam zaopatrzyłem się w 1.8 35mm i powiem tylko tyle po kilku próbnych zdjęciach, że głębia ostrości i ostrość to zupełnie inny poziom
    A7R II/ D90+18-55VR + Sigma 70-300+Tokina 28 mm 2.8 + pierścienie

  7. #7

    Domyślnie

    Proponuję zamknąć.
    nic...

  8. #8

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pil74 Zobacz posta