Close

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20
  1. #1

    Domyślnie Obiektyw do fotografii produktowej

    Jakie szkło polecacie do fotografii produktu w studio - szczególnie jaką ogniskową? Głównie będą to katalogowe fotki urządzeń audio, czasem fotki mniejszych obiektów wielkości telefonu komórkowego.

    Ponieważ nie jestem zbyt biegły w temacie, to kompletnie nie wiem jaka byłaby najlepsza ogniskowa. Wiem tylko tyle, że będę chciał jakąś jasną "stałkę" z AF, najlepiej Nikkor'a DX. Zależy mi na dużej jasności, dużej głębi ostrości oraz na jak najmniejszych zniekształceniach perspektywy, bo nie stać mnie na PC-E

    Może szkła portretowe 85mm f/1.8D? Albo AF-S 50mm f/1.4G?


    Pozdrawiam i bardzo dziękuję z góry za wszelkie sugestie
    Ostatnio edytowane przez gigawatt ; 22-04-2010 o 00:29

  2. #2

    Domyślnie

    A może Arsat/Arax 80mm z bajerem tilt & shift?
    Wydaje się fajny

  3. #3

    Domyślnie

    W pierwszej kolejności obiektywy PC-E, czyli tilt/shift.
    W drugiej kolejności obiektywy macro, bo są naprawdę ostre
    Ostatecznie zwykłe stałki jak 50/1.8 a nawet coś na M42.

    Nie potrzebujesz raczej jasnych obiektywów, zwykle przy takich fotkach zależy na dużej GO i maksymalnej ostrości.
    Ogniskowe jak największe bo pozwoli to na mniejsze zniekształcenia i zbiegi perspektywiczne (jak nie ma się shift-u)

    Ponieważ odrzucamy PC-E ze względów finansowych, to proponuję Nikkor 50/1.8, Tamron 90/2.8 i Nikkor 35/1.8.
    Z6II + N 17-28/2.8, N 28-75/2.8, N 70-180/2.8, N 24-200, T 70-300Z, N 40/2.0, V 85/1.8.
    D750/800 + T 17-35, N 24-70/2.8, N 28/1.8G, N 50/1.8G, S 135/1.8 Art.

    było D70, D40, D60, D80, D90, D700, D7000, D7100, D600, D750, D7200, D7500, Z5.

    moje pstryki, na fejsie, instagram

  4. #4

    Domyślnie

    a obiektywy macro są tylko do macro czy można ich używać do fotek studyjnych, bo nie kumam

    >proponuję Nikkor 50/1.8, Tamron 90/2.8 i Nikkor 35/1.8.

    Przy 50/1.8 jaka będzie ogniskowa na DX - 75, 85mm? Przy 50 mm dla małego obrazka przy cyfrze, trzeba będzie odejść kawałek aby obiekt tak samo wykadrować. Czy dobrze rozumiem że dystorsja będzie też mniejsza z tego powodu?
    Ostatnio edytowane przez gigawatt ; 22-04-2010 o 10:37

  5. #5

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ktosiu Zobacz posta
    A może Arsat/Arax 80mm z bajerem tilt & shift?
    Wydaje się fajny
    Tak ale wtedy odpada AF

  6. #6

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gigawatt Zobacz posta
    Tak ale wtedy odpada AF
    Znakomity AF w takiej pracy to Twoje oko
    Szkło wydaje się rysować bardzo dobrze a IMHO będzie lepsze niż wspomniane makracze.
    Nie bój się ręcznego ostrzenia!

  7. #7

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez TOP67 Zobacz posta
    W drugiej kolejności obiektywy macro, bo są naprawdę ostre
    Bo jak wiemy, inne obiektywy są ostre tylko "na niby"
    Nie mogłem się powstrzymać.
    Makro dlatego, że masz komfort przy fotografowaniu małych przedmiotów, jeśli już.
    Stąd - najlepszy będzie obiektyw makro+PC - w jednym.
    Rules are foolish, arbitrary, mindless things that raise you quickly to a level of acceptable mediocrity, then prevent you from progressing further.
    Michał poleca: D750 / Z5 / 24-70

  8. #8

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gigawatt Zobacz posta
    a obiektywy macro są tylko do macro czy można ich używać do fotek studyjnych, bo nie kumam

    >proponuję Nikkor 50/1.8, Tamron 90/2.8 i Nikkor 35/1.8.

    Przy 50/1.8 jaka będzie ogniskowa na DX - 75, 85mm? Przy 50 mm dla małego obrazka przy cyfrze, trzeba będzie odejść kawałek aby obiekt tak samo wykadrować. Czy dobrze rozumiem że dystorsja będzie też mniejsza z tego powodu?
    Rozważ takie obiektywy jak 60 lub 50 micro (to ostatnie niestety bez AF). Wcale nie dlatego, że są akurat do makrofotek, ale właśnie szkła makro mają bardzo dobrą korekcję dystorsji. IMHO, Tamron 90 może być trochę za długi.
    Aparat w formacie DX będzie wycinał z obiektywu FX środkową część, a więc:
    - dystorsja powinna być mniejsza
    - dla 50-tki w systemie Nikona będziesz miał na DX kąt taki jak dla szkła ca 77 mm, czyli będzie trzeba kawałek się oddalić.

  9. #9

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gigawatt Zobacz posta
    a obiektywy macro są tylko do macro czy można ich używać do fotek studyjnych, bo nie kumam

    >proponuję Nikkor 50/1.8, Tamron 90/2.8 i Nikkor 35/1.8.

    Przy 50/1.8 jaka będzie ogniskowa na DX - 75, 85mm? Przy 50 mm dla małego obrazka przy cyfrze, trzeba będzie odejść kawałek aby obiekt tak samo wykadrować. Czy dobrze rozumiem że dystorsja będzie też mniejsza z tego powodu?
    Obiektywy macro można używać do fotek studyjnych. Mają one bardzo dobrą korekcję geometryczną oraz wysoką ostrość szczegółów, taki mikrokontrast. Bardzo często słyszy się, że sa "za ostre" do portretów.

    Ogniskowa jak największa na jaką pozwoli Ci studio. Dzięki temu unikniesz zniekształceń perspektywicznych. Tamron 90 z odległości 4m obejmuje na DX 100cm w podstawie. Typowe urządzenie AV ma szerokość 44cm. Do tego 50/1.8 i 35/1.8 powinno Ci wystarczyć do wszystkiego (jak zestaw z kolumnami).
    Z6II + N 17-28/2.8, N 28-75/2.8, N 70-180/2.8, N 24-200, T 70-300Z, N 40/2.0, V 85/1.8.
    D750/800 + T 17-35, N 24-70/2.8, N 28/1.8G, N 50/1.8G, S 135/1.8 Art.

    było D70, D40, D60, D80, D90, D700, D7000, D7100, D600, D750, D7200, D7500, Z5.

    moje pstryki, na fejsie, instagram

  10. #10

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gigawatt Zobacz posta
    Zależy mi na dużej jasności, dużej głębi ostrości
    Dużą głębię ostrości da Ci każdy obiektyw.
    A dużą jasność nie będzie Ci potrzebna generalnie.
    pozdrawiam
    Tomek

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •