Close

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13
  1. #1

    Domyślnie Własna lampa błyskowa, czyli jak działa gorąca stopka? :)

    Witajcie wszyscy

    Buduję sobie lampę do Macrofotografii.
    Póki co składa się ona z 10 diod ET3528H-1E1W (1300mcd, barwa biała naturalna), pierwsze próby wychodzą dobrze, ale chcę jeszcze dołożyć kolejne 10 diod ET3528H-1E1W lub jaśniejszych - ET3528W-AB1W (9000mcd, ale zimna barwa światła, więc z tych chyba zrezygnuje) albo ET3528X-AE1W (6500mcd, barwa biała światła ciepła). Mniejsza o to. Problem z podłączeniem tego do gorącej stopki mojego nikona.

    W jaki sposób działa gorąca stopka? Ja to sobie tak wyobrażam ,że w czasie wyzwolenia migawki aparat zwiera dwa styki, jednak prosze o informacje - czy mam rację oraz jeśli tak - które to styki (domyślam się że 'masa' - czyli obudowa stopki i ten główny 'ślizg'). Lampa ma być wyzwalana napięciem max 9V (a prawdopodobnie będą to 3 akumulatory AAA, czyli 3,6V), więc chyba nie potrzeba dodatkowego zabezpieczenia przed wysokim napięciem...

    Z góry dziekuję za pomoc

  2. #2

    Domyślnie

    Właśnie tak, aparat zwiera tę największą kropę z sankami. Fajny pomysł, jak skończysz lampę podzielisz się planami? Mam znajomego, który uwielbia makro, a budżet nie pozwala mu na zakup lampy, ucieszyłby się.
    Niestety już nie fotografuję, gdyż każdy jest lepszy ode mnie, ale miło mi pozostać w sympatycznym gronie

  3. #3

    Domyślnie

    Wielkie dzięki, wolałem się upewnić
    Właśnie jak zobaczyłem ceny lamp macro to się przeraziłem A tutaj to do 100pln mogę mięc lampę z bardzo mocnym światłem (koszt jednej diody z tych, które teraz używam to 1.05pln, a te mocniejsze ok. 2.25), do tego przyda się kawałek płytki uniwersalnej i jakaś obudowa w której zmieszczą się baterie Póki co testowałem na zasilaczu (3.0v), nie wiem jak będzie świeciło na bateriach (3.6v), diody dają z siebie max przy 3.8V, więc na bateriach powinno być jeszcze lepiej
    Tak więc płytka to jakieś 3zł (jakaś maleńka wystarczy) i do tego jakby nawet dać 40 diod (tych mocnych), to i zmieścimy się w 100 zł, a efekt podejrzewam, że porównywalny z lampami macro za 300-400 pln.. W niedzielę podrzucę fotki i może pierwszy schemat (póki co na 10 diod - koszt całości jakieś 15pln)

  4. #4

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nem Zobacz posta
    Właśnie tak, aparat zwiera tę największą kropę z sankami. ...
    Aczolwiek niekoniecznie jest to zwarcie mechaniczne, tylko elektroniczne... i tu zaczynają się schody...

    Pzdr.
    D700 + N24-70 + N80-200D ED + N70-300VR, SB-900

  5. #5

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wasilewk Zobacz posta
    Aczolwiek niekoniecznie jest to zwarcie mechaniczne, tylko elektroniczne... i tu zaczynają się schody...

    Pzdr.

    Si, ale zdaje się, że schody pojawiały się w przypadku starych lamp, które na stopce czekały z napięciem paralizatora 9V z bateryjek nie powinno zaszkodzić "zwieraczowi".
    Niestety już nie fotografuję, gdyż każdy jest lepszy ode mnie, ale miło mi pozostać w sympatycznym gronie

  6. #6

    Domyślnie

    na upartego mogę elektronikę aparatu odizolować od lampy przez optotriak i na pewno nie będzie problemu Zastanawiam się też nad tym, czy nie zrobić tak, żeby po załączeniu lampy diody lekko świeciły (żeby nie męczyć baterii) a dopiero spust migawki włączy je na full. Ale to już sprawa drugorzędna, można sie z tym bawić
    Ostatnio edytowane przez husky83 ; 22-01-2010 o 12:01

  7. #7

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez husky83 Zobacz posta
    na upartego mogę elektronikę aparatu odizolować od lampy przez optotriak i na pewno nie będzie problemu
    Albo kontaktron : i to jest wyjście ! (Choć należy przewidzieć powierzchnię styku kontaktrona z uwagi na duży prąd załączania).

    Pzdr.

    P.S.
    Optotriak podczas przewodzenia nie daje czystego przejścia i podczas załączania lampa może nie za każdym razem wystartować.
    Ostatnio edytowane przez wasilewk ; 22-01-2010 o 12:03 Powód: P.S.
    D700 + N24-70 + N80-200D ED + N70-300VR, SB-900

  8. #8

    Domyślnie

    W sumie w tym wypadku świetnym pomysłem byłoby też wprowadzenie światła modelującego. LEDy to bardzo przyjemne źródła.
    Niestety już nie fotografuję, gdyż każdy jest lepszy ode mnie, ale miło mi pozostać w sympatycznym gronie

  9. #9

    Domyślnie

    Wg mnie odizolowywać nie ma po co, bo nic złego się nie dzieje przy nowoczesnych body. A co do schematu - ostatnio ktoś pytał na forum o serwisówkę lampy SB i takową mailem dostał - może to pomogłoby ? Pewnie jest jakaś tam mini-schemat elektryczny.

    Znalazłem dla Ciebie kilka linków, może się przydadzą:

    http://photo.net/filters-bags-tripod...s-forum/003vls
    http://www.snowcat.de/flashcontroller/
    http://wetpixel.com/images/uploads/n...tshoeNikon.pdf
    http://www.ikelite.com/faq/faq_syncwiring.html
    http://mir.com.my/rb/photography/har...s/fe2/fe2f.htm
    Ostatnio edytowane przez Jacek_Z ; 28-12-2013 o 15:32

  10. #10
    pavulonix
    Gość

    Domyślnie

    W przypadku kontaktronu pojawi się jeszcze dodatkowy lag, co przy krótkich czasach spowoduje błysk w trakcie lub po opuszczeniu lustra. W tym przypadku izolacja mija się z sensem, ale jeśli już to psiakaś optyczna lub choćby na głupim tranzystorze zmontowana - czas reakcji w realiach zaskoku mechaniki praktycznie bez znaczenia.

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •